اقتصاد جهان


مقام بانک مرکزی فرانسه: بیت‌کوین نمی‌تواند به واحد پولی تبدیل شود

یکی از سیاستگذاران بانک مرکزی فرانسه با «افسانه و ارز جعلی» خواندن بیت کوین، گفت که این رمزارز برای اینکه در آینده به پول رایج تبدیل شود، هیچ شانسی ندارد زیرا معیارهای پول فعلی را برآورده نمی‌کند.
به گزارش ایبِنا از کریپتو نیوز، این ادعا در مقاله‌ای منتشر شده توسط بانک مرکزی فرانسه به چاپ رسیده و نویسنده آن «کریستین فیستر» دانشیار علوم اقتصادی و رمزارز در دانشگاه معتبر سوربون فرانسه است.فیستر همچنین مدیرکل واحد ثبات و عملیات‌ مالی بانک مرکزی فرانسه نیز محسوب و از او به‌عنوان یکی از معماران اصلی سیاست رمزارز ملی بانک مرکزی فرانسه نیز یاد می‌شود، وی به طور کلی برای بیت‌کوین به منظور موفقیت بلند مدت هیچ شانسی قائل نیست و مدعی است که توکن‌های «نسل اول» همچون بیت‌کوین بخشی از «جست‌و‌جو برای یک افسانه» هستند.
به گفته وی، بیت کوین اساساً برای انجام سرمایه‌گذاری‌های پرریسک و همچنین انجام مبادلات و پرداخت‌ها به طور بی‌نام و مجهول استفاده می‌شود؛ فرآیندی که از حریم شخصی محافظت می‌کند اما در عین حال تأمین اعتبار فعالیت‌های غیرقانونی را نیز تسهیل می‌نماید.وی با اشاره به تحقیقات منتشر شده در سال گذشته در ژورنال دانشگاهی «بازنگری مطالعات مالی»، مدعی شد که «به طور تقریبی یک چهارم کل مبادلات انجام شده با بیت‌کوین که از حیث ارزش نیمی از آن را تشکیل می‌دهد، به فعالیت‌های غیرقانونی مربوط است.»فیستر همچنین گفت که بیت کوین برای انتقال پول به خارج از کشور استفاده می‌شود؛ مثل بسیاری از کسانی که قبلاً در مورد بیت کوین اظهارنظر کرده بودند، فیستر نیز معتقد است که بیت‌کوین از برآورده ساختن سه پیش نیاز تعریف شده از سوی اقتصاددانان کلاسیک، برای تبدیل شدن به پول عاجز مانده است.

سهام آسیا-اقیانوسیه نوسان کرد

سهام آسیا- اقیانوسیه در حالی دیروز (۲۹ مرداد) دچار نوسان شدند که شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ در امریکا به رکورد جدیدی رسید و سقوط صادرات ژاپن در ماه جولای حال‌وهوای سرمایه‌گذاران را به هم ریخت.
به‌گزارش مهر به‌نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سهام آسیا اقیانوسیه در حالی روز چهارشنبه دچار نوسان شدند که شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ در امریکا به رکورد جدیدی رسید، اما سقوط صادرات ژاپن در ماه جولای حال‌وهوای سرمایه‌گذاران را به هم ریخت.
طبق داده‌هایی که وزارت مالی ژاپن در روز چهارشنبه منتشر کرده، صادرات ماه جولای ژاپن نسبت به سال گذشته ۱۹.۲ درصد سقوط کرده که البته این میزان سقوط از آن‌چه اقتصاددانان انتظار داشتند، کمتر بود. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کردند صادرات ژاپن در این ماه ۲۱.۰ درصد سقوط کند.
در معاملات سه‌شنبه وال‌استریت، اس‌اندپی ۵۰۰ رکوردی تاریخی به ثبت رساند و تمام ضرر دوره کرونا را جبران کرد.
نیکی ژاپن ۰.۲۶ درصد رشد کرد و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۱ درصد بالا آمد.
در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۴۲ درصد افت کرد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۶۴ درصد از ارزش خود را از دست داد.
ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۷۲ درصد رشد کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۷۱ درصد بالا آمد.
در بازار ارز، دلار باز هم در برابر رقیبان آسیایی خود تضعیف شد و نرخ برابری خود با ین ژاپن و یوآن چین را به ترتیب به ۱۰۵.۵۴ واحد و ۶.۹۲۰۳ واحد رساند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7424/7/551946/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها