افزایش تنوع سبد پتروشیمی کشور در سال جهش تولید




مدیرعامل پتروشیمی کارون با اشاره به تولید گرید جدید پلیمری و افزایش تنوع در سبد پتروشیمی کشور، گفت: با تولید این محصول، کشور از واردات پنج هزار تن محصول پتروشیمی بی‌نیاز خواهد شد. علیرضا صدیقی زاده دیروز در نشستی خبری همزمان با رونمایی از تولید گرید KLM۱۰۰ این پتروشیمی و تولید یک محصول جدید پلیمری در صنعت پتروشیمی ایران از برنامه‌ریزی برای آغاز تولید تجاری یک محصول جدید پلیمری با نام تجاری LMDI B خبر داد و اعلام کرد: تنوع تولید محصولات این زنجیره «ایزوسیانات» کشور تا پایان سال جاری دو برابر خواهد شد. وی با اشاره به برنامه متنوع سازی سبد تولید محصولات شـــــــــرکت‌های پتروشیمی، گفت:
بر این اساس، در سال «جهش تولید» برای نخستین بار در ایران و منطقه خاورمیانه، تولید تجاری گرید جدید محصولات زنجیره ایزوسیانات در پتروشیمی آغاز می‌شود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با اعلام اینکه گرید جدید LMDI B آماده تولید تجاری شده و با تولید این محصول پلیمری کشور از واردات آن بی نیاز خواهد شد، تصریح کرد: وجود این گرید خاص در تولید انواع «پری‌پلیمرهای پایه اتری و استری» از جمله پری‌پلیمرهای مورد نیاز زیره کفش و فوم‌های HR دارای کاربردهای متعدد و متنوعی بوده و با تولید این گرید برای نخستین بار در خاورمیانه، زنجیره ارزش پری‌پلیمرها در صنایع پتروشیمی ایران تکمیل شد.وی با تأکید بر اینکه این محصول جدید دارای کاربردهای متعدد و متنوعی در تولید زیره کفش، کفپوش‌ها، چسب‌ها و سیلانت‌ها، الاستومرها، پوشش‌ها، سپر خودرو، تایرها، کالاهای تفریحی، کالاهای مکانیکی و... است، اظهار داشت: این محصول به روش مهندسی معکوس و با توان متخصصان و دانشمندان جوان پتروشیمی کارون تولید و بزودی در مراسمی به صورت رسمی از آن رونمایی خواهد شد.
صدیقی زاده با بیان اینکه پتروشیمی کارون از توان و ظرفیت تولید سالانه پنج هزار تن از این محصول پلیمری برخوردار است، بیان کرد: در شرایط فعلی امکان تولید ۹ محصول در پتروشیمی کارون فراهم است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال جهش تولید، تعداد محصولات تولیدی این شرکت به ۱۷ محصول افزایش یابد.مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با یادآوری اینکه پتانسیل تولید ۳۵ محصول در این شرکت پتروشیمی وجود دارد، خاطرنشان کرد: محصولات جدید با مطالعه و ارزیابی دقیق وضعیت عرضه و تقاضا در بازارهای داخلی، منطقه‌ای و جهانی به تولید تجاری خواهد رسید. /ایرنا


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7424/10/551956/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها