چرا تولید عناب کم شد؟




بیرجند - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از کاهش بیش از ۳۰ درصدی تولید عناب در سال‌ جاری خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود پنج هزار و 500 تن عناب در این استان برداشت شود.
به گزارش ایسنا، عبدالرضا رضایی بیان کرد: علت کاهش محصول در سال‌ جاری، شرایط اقلیمی منطقه به‌ دلیل رطوبت بالا و گرمای هوا در زمان گل‌دهی و به‌ دنبال آن ریزش گل است. مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: بیشترین ارقام تولیدی استان رقم‌های بومی ثبت شده به‌ نام «سیوجان»و «ماژان» هستند که امسال محصول این مناطق با کاهش چشمگیری مواجه شده است.
رضایی افزود: عناب گیاهی مقاوم به خشکی، شوری، نوسانات دما، آفات و بیماری‌ها بوده و در دوران خشکسالی کمترین خسارت را در مقابله با سایر محصولات متحمل می‌شود. مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از مزیت‌های درخت عناب این است که تا پنج مرحله گل‌دهی می‌کند که سه مرحله اصلی است .این عامل سبب جلوگیری از ضرر و زیان‌های فراوان ناشی از گرما، سرما، نوسانات دمایی، آفات و ... می‌شود.رضایی ادامه داد: بررسی وضعیت محصول عناب در ۱۰ سال گذشته نشان می‌دهد که سطح زیر کشت این محصول در خراسان جنوبی ۳۱۱ درصد و تولید آن ۳۷۰ درصد افزایش داشته است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7424/11/551961/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها