اخبار



سقوط سنگ جان کارگر معدن را گرفت

گروه حوادث/سقوط سنگ در داخل معدن کرومیت منوجان ، منجر به مرگ یک کارگر شد.
مسلم مروجی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با تأیید خبر فوت یک کارگر بر اثر ریزش معدن به ایرنا گفت: نوع فعالیت این معدن استخراج کرومیت بود که طبق گزارش مسئول فنی معدن، کارگرها در تونل داخل سینه کار در حال لق‌گیری بودند که از دیواره تونل، سنگی آزاد شده و روی یکی از کارگرها افتاده است. این کارگر بر اثر خونریزی داخلی فوت کرده است . پس از این حادثه یک  تیم فنی برای بررسی حادثه تشکیل شده است و تحقیقات درباره علت این حادثه ادامه دارد.

شرور معروف شرق کشور کشته شد

گروه حوادث/یکی از اشرار معروف منطقه شرق کشور و همدستش که مسلحانه اقدام به ترانزیت محموله‌های قاچاق مواد مخدر از مرزهای شرقی به کشور می‌کردند در یک درگیری به هلاکت رسیدند.
علی سخنگو، دادستان عمومی وانقلاب شهرستان ریگان با اعلام این خبر گفت: ح- شهبخش یکی از سرکردگان اصلی باندهای قاچاق مواد مخدر در شرق کشور بود که به همراه همدستش کشته شد.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی با قاطعیت با هرگونه ناامنی برخورد خواهد کرد افزود: از جمله جرایمی که این شرور مسلح انجام داده است درگیری مسلحانه متهم در خرداد امسال و همچنین تیرماه 98 با پلیس بود که منجر به مجروح شدن تعدادی از مأموران انتظامی در شهرستان‌های ریگان، بم و دلگان شده بود.
همچنین اعضای این باند سابقه تیراندازی و مجروح کردن دونفر از شهروندان ریگانی (یک پدر و پسر 7ساله) را نیز در پرونده سیاه خود به ثبت رسانده‌اند.
دادستان ریگان گفت: شامگاه سه‌شنبه و پس از چندین ماه کار منسجم اطلاعاتی اعضای این باند شرارت در تور سربازان گمنام امام زمان(عج)در اداره اطلاعات شهرستان بم گرفتار شدند.
در این عملیات دو نفر از اشرار مسلح به هلاکت رسیدند و بالغ بر 450کیلوگرم انواع مخدر از قبیل شیشه، مرفین و تریاک به همراه دو دستگاه خودرو و مقادیری سلاح و مهمات جنگی از متهمان کشف و ضبط شد.

برخورد قضایی با اظهار نظرهای  غیرکارشناسی در پرونده کلینیک سینا

گروه حوادث/پرونده متهمان حادثه انفجار مرگبار در کلینیک سینا مهر تهران برای تکمیل تحقیقات و اعلام میزان دقیق قصور متهمان به هیأت کارشناسی برگردانده شد.
به گزارش خبرنگار حوادث«ایران»، به دنبال آتش سوزی کلینیک سینا در میدان تجریش تهران که شامگاه 10 تیر رخ داد  و 19 پزشک و پرستار و بیمار جان باختند، بازپرس مصطفی واحدی از دادسرای جنایی تهران دستور شروع تحقیقات برای یافتن علت این انفجار و شناسایی مقصران را صادر کرد.
روز گذشته بازپرس این پرونده با تأکید براینکه تاکنون برخی افراد از جمله مقصران و متهمان این پرونده نظرات غیر مسئولانه‌ای درباره علت آتش‌سوزی مطرح کرده‌اند ضمن تکذیب این اظهار نظرها بیان داشت که  تنها مرجع رسمی برای اظهار نظر درباره این ماجرا بازپرس پرونده است و با هرگونه اظهارنظرغیرکارشناسانه برخورد قضایی خواهد شد.
با گذشت بیش از یک ماه از این حادثه سه جلسه بین بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی پایتخت و هیأت 11 نفره کارشناسی برگزار شد و همچنین 15 جلسه نیز بین اعضای هیأت کارشناسی برگزار شده تا علت اصلی این حادثه و مسببین آن شناسایی شوند.
در ادامه این پرونده 14 نفر به عنوان مقصر بازداشت و بعد از تحقیق و بازجویی با قرار وثیقه آزاد شدند.
 همچنین 15 وزارتخانه، نهاد و سازمان‌های مرتبط نیز جلساتی برگزار کرد ومکاتباتی انجام داد و از سازمان استاندارد نیز خواسته شد تا ایمنی سیلندرها و مناسب بودن مکان نگهداری آنها بررسی شود. شکایت خانواده 19 قربانی حادثه و همچنین آسیب دیدگان  نیز ثبت و بررسی شده است.
هیأت کارشناسی نظریه اولیه درخصوص آتش‌سوزی صادر کرده‌اند اما از آنجایی که میزان دقیق  قصور متهمان به طور کامل اعلام نشده بود پرونده برای تکمیل تحقیقات از سوی بازپرس جنایی به هیأت کارشناسی برگردانده شد.

 جعبه جواهرات مسروقه در باغچه  پیدا شد

گروه حوادث/پسر جوان که سرایدار خانه‌ای در لواسان بود بعد از سرقت جعبه جواهرات صاحبخانه آنها را در باغچه مخفی کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، مدتی قبل یکی از اهالی منطقه لواسان با مراجعه به مأموران کلانتری 166 لواسانات گفت: بیش از 10 میلیارد ریال طلا و جواهرات از خانه‌ام سرقت شده است.
در نخستین گام مأموران به محل سرقت مراجعه کردند که در جریان بررسی محل سرقت، اطمینان پیدا کردند سرقت به شیوه داخلی بوده و سارق یا سارقان اطلاعات دقیقی از میزان و محل دقیق طلاها داشته‌اند، چرا که هیچ نشانه‌ای از تخریب یا جست‌و‌جو در محل به دست نیامد.
در ادامه مأموران متوجه شدند حدود 10 روز قبل از وقوع سرقت، جوانی حدوداً 30 ساله به‌عنوان سرایدار در منزل مالباخته استخدام شده و به همین دلیل نیز به راحتی در آنجا تردد داشته است. سرایدار تحت نظر قرار گرفت و در جریان همین رصد نامحسوس نیز مأموران متوجه رفت و آمدهای مشکوک یکی از دوستان نزدیک این جوان شده و او را نیز تحت نظر قرار دادند تا اینکه مأموران متوجه شدند این فرد برای فروش یک قطعه طلا به یک طلافروشی در منطقه لواسانات رفته است.
 بلافاصله مأموران کلانتری در محل حاضر شده و این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
 همزمان از مالباخته نیز برای حضور در کلانتری دعوت شد و طلای مذکور از سوی مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت.
با کسب این شواهد، متهم گفت: قطعه طلا از سوی سرایدار در اختیار من قرار گرفت تا آن را بفروشم. در همین راستا نیزجوان سرایدار دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت که او هم به جرم خود اعتراف کرد و گفت: جعبه جواهرات مالباخته را پس از سرقت در باغچه خانه اش دفن کردم تا در فرصتی مناسب اقدام به فروش کنم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7424/12/551969/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها