دیگه چه خبر؟



اسنپ بک امریکایی راه به جایی نمی‌برد

 خبر اول اینکه، خبرگزاری رویترز در گزارشی به تلاش‌های امریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران پرداخته و نوشته: دیپلمات‌ها می‌گویند که روند اسنپ بک دشوار خواهد بود زیرا روسیه، چین و سایر کشورهای عضو شورای امنیت، قانونی بودن این اقدام ایالات متحده را به چالش می‌کشند. چرا که ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شده و اقدام به بازگشت تحریم‌های خود کرده است. به گزارش خبرآنلاین، یک دیپلمات اروپایی که نخواست نامش فاش شود در این مورد گفت: اقدام امریکا برای بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل خطر از بین بردن توافق هسته‌ای را در پی دارد، اما این یک روال کاملاً بحث برانگیز است و بنابراین اسنپ بک هیچ تأثیری نخواهد داشت، زیرا دیگر طرف‌ها آن را نمی‌پذیرند. رویترز همچنین ادعا کرده که: «چند مقام ایرانی به رویترز گفتند، سرنوشت توافق هسته‌ای شکننده بین ایران و قدرت‌های جهانی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر وابسته است، نه به برنامه پیشنهادی دولت ترامپ برای فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران در شورای امنیت.»

شناسایی باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات در استان البرز

 خبر دیگر اینکه، اداره کل اطلاعات استان البرز با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، اعضای باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات را شناسایی و بازداشت کرد. به گزارش ایلنا، این باند در استان‌های البرز، تهران، کرمانشاه، لرستان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کرمان فعالیت داشته است. بر اساس اعترافات و مستندات پرونده، اعضای باند مذکور با سوء‌استفاده و جعل مکاتبات و عناوین وزارت اطلاعات، نهادهای حاکمیتی، مراجع قضایی و ارگان‌های نظامی، اقدام به قاچاق سلاح و مهمات، قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی، اخلال در نظام اقتصادی، قاچاق ارز، سکه، منسوجات طلا و عتیقه کرده‌اند. در این عملیات هوشمندانه بیش از ۲۰ نفر از اعضای اصلی باند مذکور با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر و تعداد قابل توجهی سلاح جنگی، کمری، شکاری، مهمات و خودروهایی با پوشش نظامی کشف و ضبط شد.

پاس گل به ترامپ با هزینه مجلس

 دست آخر اینکه، مشاور رئیس جمهوری در پیامی توئیتری از دوگانگی موجود در سیاست داخلی کشور در قبال امریکا انتقاد کرد. حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر به انتقاد از برخی سیاسیون داخلی پرداخت که با اعمال خود به نفع رئیس جمهوری امریکا کار می‌کنند. آشنا در این پیام توئیتری نوشت: «در این کشور هستند کسانی که می‌توانند مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری امریکا را با چند حرکت حساب شده، از او جدا کنند. ‌کسان دیگری هم هستند که به هزینه مجلس در ماه‌های آخر دوره رئیس جمهوری امریکا به او پاس گل می‌دهند.» در روزهای گذشته برخی نمایندگان طرح خروج ایران از برجام در صورت استفاده امریکا از مکانیسم ماشه را تهیه کرده و روی تصویب آن تأکید کرده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7424/3/551998/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها