سخنگوی جامعه روحانیت مبارز:

نامزدهای 1400 تیم خود را معرفی کنند



سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام توصیه می‌کند نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 تیم خود را نیز به مردم معرفی کنند. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، در بخشی از گفت‌و‌گوی خود با خبرآنلاین، گفت: به نظر من اگر کسی می‌خواهد به میدان انتخابات بیاید از او بخواهند که تیم خودش را هم معرفی کند و برنامه و تیم اجرایی خودش را هم برای ۴ سال یا ۸ سال اعلام کند. لااقل مشخص باشد که وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه کیست، یعنی اینهایی که نقش اساسی در اقتصاد کشور دارند چه کسانی هستند چون مشکلات ما به طور عمده در این بخش است. یا معاون اول و وزیر امور خارجه خود را مشخص کنند، چون اگر اینها مشخص باشند مردم با اطمینان خاطر به میدان می‌آیند و حتماً سطح حضور در انتخابات افزایش پیدا می‌کند.
این عضو جامعه روحانیت مبارز درباره بی‌توجهی اصولگرایان به روحانیت در انتخابات افزود: یک برداشت نادرست در بخشی از جریان اصولگرا پدید آمده است و آن این است که دوران شیخوخیت تمام شده و ما خودمان به بلوغ رسیده ایم، مثل اینکه دیگر به چنین محوری نیازی نداریم، بنابراین خودشان تصمیم می‌گیرند و چون خودشان تصمیم می‌گیرند و یک مجموعه نیستند؛ بلکه مجموعه‌ها و شخصیت‌ها و احزاب متعددی وجود دارد، می‌بینیم هرکدام بدون هماهنگی با بقیه ورود می‌کنند؛ گاهی عده‌ای را با خود همراه می‌کنند و عده دیگری در حاشیه می‌مانند و نتیجه این می‌شود که به وحدت نمی‌رسند.
وی ادامه داد: بهتر این است که جریان انقلابی ما به اصول و مبانی خودش برگردد. اصول و مبانی هم همان‌هایی است که رؤسای جامعتین پیش از این ضمن مشورت با مجموعه آنها را نهایی و سپس اعلام کرده‌اند. یکی از مقتضیات مبانی مطرح شده این است که روحانیت باید در صحنه فعال باشند. مصباحی مقدم بر همین اساس گفت: تقاضا داریم که ۲ الی ۳ نفر را (برای ریاست جمهوری) کاندیدا کنند و به یک نفر برسند، نه اینکه فهرست بلند بالایی پدید آید و مثلاً ۴۰ الی ۵۰ نفر باشند و بعد سناریو تعریف کنند که این ۴۰ الی ۵۰ نفر را به ۲ نفر برسانند؛ این کار بسیار سختی است. وی با دفاع از ایده پخش مشروح مذاکرات نهادهایی چون مجلس خبرگان و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: من با شفافیت در هر سطحی و در هر مجموعه‌ای خیلی موافق هستم، چون قرار نیست که چیزی بر خلاف مصالح ملت تصویب شود. آنها که در جریان مذاکرات مجلس قرار دارند پس می‌توانند در جریان مذاکرات مجمع تشخیص و خبرگان و شورای نگهبان هم قرار بگیرند، منتها نمی‌دانم که این موضوع نیازمند به وضع قانون است یا این کار می‌تواند داوطلبانه صورت بگیرد، فقط اینکه یک مسائل خاصی که جنبه امنیتی دارد استثنا قرار بگیرد. مصباحی مقدم همچنین گفت که از پیشنهاد شفافیت و اعلام آرای نمایندگان در مجلس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هم دفاع می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7424/3/551999/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها