تذکر رئیس قوه قضائیه به دادستان‌ها:

نگذارید کسی در امنیت اجتماعی اخلال ایجاد کند




رئیس قوه قضائیه در دیدار با شورای معاونین دادسرای عمومی و انقلاب تهران، نقش دادستان‌ها در شورا‌های امنیتی و نظارتی و تعقیب و مجازات مجرمان و بازآفرینی اجتماعی و رصد فعالیت‌های محکومان پس از تحمل کیفر را مهم دانست و گفت: دادستان‌ها در تمام مراحل یک اقدام قضایی حضور دارند و در هیچ یک از مقاطع غایب نیستند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت الله رئیسی به دادستان‌ها متذکر شد که با استفاده از همه ظرفیت‌های قضایی انگیزه‌ها و ابزار جرم را از بین ببرند و نگذارند کسی در امنیت اجتماعی اخلال ایجاد کند و اگر فرد یا افرادی نیز مرتکب جرم شدند، با آنها قاطعانه برخورد کنند.
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر لزوم مدیریت بازار و همچنین برخورد قاطع، متناسب و بازدارنده با متجاسران به قانون متذکر شد: برهم زنندگان نظم و امنیت، مجرمان و سارقان حرفه‌ای هرگز نباید احساس امنیت کنند و نباید به سوء استفاده‌گران و اخلالگران نظام تولید و توزیع و نظام ارزی و پولی میدان داده شود.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به برخی جرایم مشهود در خیابان‌های پایتخت و تأکید بر اینکه هیچ نقطه از شهر نباید مأمن و جولانگاه مجرمان و خلافکاران شود، گفت: دستگاه قضایی به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد افرادی با ایجاد لانه‌های فساد در منازل و معابر، به امنیت و آسایش مردم آسیب بزنند و برخورد با چنین افرادی عبرت آموز خواهد بود.
آیت‌الله رئیسی بر لزوم حفظ کرامت انسانی مراجعان و همکاران دستگاه قضا نیز تأکید کرد و گفت: قاضی متعهد و نفوذناپذیر که مقابل جریان قدرت و ثروت می‌ایستد و با عزت زندگی می‌کند، به دستگاه قضایی عظمت و اعتبار می‌دهد و برای ما محترم و ارزشمند است و به او افتخار می‌کنیم.
پیش از سخنرانی رئیس قوه قضائیه، علی القاصی مهر، دادستان تهران با ارائه گزارشی از عملکرد دادسرای عمومی و انقلاب تهران در یک سال گذشته، برخورد با جرایم و مفاسد اقتصادی را از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضا در دوره تحولی عنوان کرد و با اشاره به تشکیل هزار و ۱۶۹ فقره پرونده در حوزه جرایم ارزی از بازداشت ۴۴۵ نفر و صدور کیفرخواست برای ۲۲۵ نفر خبر داد که ۵۰ نفر از متهمان این پرونده‌ها، پرسنل بانک‌ها و ادارات دولتی بودند. او گفت که با اقدامات دادستانی در حوزه مقابله با سوء استفاده و انحرافات در تخصیص ارز برای واردات کالا‌های اساسی و ارز‌های مداخله‌ای و حاصل از ارز صادرات، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو به چرخه اقتصادی کشور بازگشته است.
رونمایی از سامانه گزارشگران فساد
همچنین رئیس سازمان بازرسی کل کشور اطمینان داد که هرگز نام گزارشگران فساد فاش نخواهد شد و اگر مشکلی برای گزارشگران فساد ایجاد شود، سازمان بازرسی از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای حمایت از گزارشگران فساد استفاده می‌کند و اطمینان می‌دهیم هرگز نام گزارشگران فساد افشا نخواهد شد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان در آیین رونمایی از سامانه گزارشگران فساد در ارتباط با سامانه گزارشگران فساد گفت: قبل از این سامانه ما سامانه رسیدگی به شکایات مردم را داشتیم اما به لحاظ اهمیت موضوع فساد و بهره‌گیری بیشتر از مردم سامانه جدیدی را ایجاد کردیم تا نشان داده شود موضوع برای ما اهمیت دارد.
این سامانه صرفاً برای سازمان بازرسی کل کشور و وظایف و اختیارات این سازمان است نه قوه قضائیه و سامانه جامع قوه قضائیه در حال پیگیری است. فعلاً فاز اول سامانه گزارشگران فساد افتتاح می‌شود و روند تکمیلی آن طی خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7424/2/552031/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها