ایران در ایران




کاهش جمعیت استان ایلام نگران‌کننده است

 ایلام - استاندار ایلام گفت: راهبرد ما برای معکوس کردن مهاجرت بر سه‌گانه سرمایه‌گذاری، اشتعال‌زایی و توسعه تمرکز دارد. «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست شورای راهبردی جمعیت استان با اشاره‌ به روند کاهشی رشد جمعیت در استان، اظهار کرد: این روند کاهش جمعیت در استان آسیب زاست چرا که ما برای توسعه نیازمند نیروی جوان و فعال در جامعه هستیم. وی گفت: کاهش جمعیت استان دلایل متعددی دارد که در این میان یکی از پدیده‌های قابل تأمل مهاجرت مردم استان به مرکز و دیگر شهرهای کشور است که باید علل و عوامل آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد. استاندار ایلام ادامه داد: اگر شغل و درآمد و معیشت افراد تأمین شود علاوه بر اینکه روند مهاجرت معکوس می‌شود، وضعیت فرزند‌پروری در استان نیز افزایش می‌یابد و این می‌تواند عاملی بر متعادل کردن روند جمعیت در استان باشد. سلیمانی دشتکی در ادامه به دو مقوله فقر و غنا در بالا و پایین بردن پارامترهای جمعیتی اشاره کرد و گفت: معمولاً در خانواده‌های مرفه تمایل کمتری برای بچه‌داری است، این در حالی است که در خانواده‌های ضعیف تمایل برای فرزند پروری زیاد است اما در این طیف عامل بازدارنده چون بالا بودن هزینه‌ها نیز وجود دارد.

آب‌درمانی سبلان و هتل لاله سرعین تعطیل و تعدیل نیرو نمی‌شود

اردبیل - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: آب‌گرم معدنی سبلان و هتل لاله سرعین از مجموعه‌های مهم اقامتی و گردشگری استان بوده و نه تنها مانع تعطیلی و تعدیل نیرو در این مراکز خواهیم بود بلکه برنامه ما ارتقای سطح خدمات در این مجموعه‌ها است. به گزارش ایرنا، نادر فلاحی در واکنش به برخی مطالب درج شده در فضای مجازی درباره تعطیلی و اخراج نیروهای این مجموعه‌های گردشگری اظهار داشت: برنامه این اداره‌کل طرح‌های توسعه‌ای نظیر راه‌اندازی پزشکی آب‌درمانی در آب‌گرم سبلان و ارتقای سطح خدمات هتل لاله برای تبدیل به هتل پنج‌ستاره است و این موضوع جزو برنامه‌ها و اولویت‌ها به شمار می‌رود. وی با بیان اینکه به هیچ عنوان به دنبال تعطیلی این مراکز و تعدیل نیرو در آنها نیستیم، گفت: در کنار تلاشگران این مجموعه‌ها که بیش از ۲ دهه است در شهرستان توریستی سرعین ارائه خدمات می‌کنند، هستیم تا مشکلات آنها برطرف شود.

رشد 330 درصدی واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار

 زاهدان - خبرنگار «ایران»: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد 330 درصدی واردات کالاهای اساسی و همچنین 157 برابری ترانزیت کالا از طریق بندر چابهار خبر داد. بهروز آقایی گفت: با توجه به مجهز بودن بندر بزرگ اقیانوسی چابهار به تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و تخفیفات قابل توجه در تعرفه‌های وارده بر کالا و کشتی، از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 97 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در این بندر استراتژیک بودیم. وی با بیان اینکه واردات کالاهای اساسی نیز از طریق بندر چابهار 330 درصد رشد داشته است، افزود: بیشترین آمار واردات این نوع کالاها با 479 هزار تن به گندم اختصاص دارد، همچنین امسال جو و شکر به‌عنوان دیگر کالاهای اساسی از طریق این بندر وارد و به مقاصد مختلف در کشور منتقل شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7444/6/554671/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها