اخبار




راه‌اندازی مرکز تماس برای پاسخگویی به مشکلات «شاد»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی مرکز تماسی برای پاسخگویی به مشکلات سامانه شاد خبر داد. به گزارش «ایران» با وجود سؤالات زیادی که درباره استفاده از سامانه شاد مطرح بود ، از این‌رو محمد جواد آذری جهرمی در اینستاگرام از راه‌اندازی سامانه تماسی خبر داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش و همراه اول برای پاسخگویی به مشکلات سامانه شاد، یک مرکز تماس راه‌اندازی کرده‌اند. وزیر ارتباطات در ادامه گفت: اگر در استفاده از این سامانه با مشکل مواجهید، لطفاً صرفاً با مراکز تماس این سامانه به شماره ۰۲۱۴۳۰۸۱ یا اگر مشترک همراه اول هستید، با شماره ۹۹۹۰ تماس بگیرید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل
هدف «شبکه ملی اطلاعات» جایگزینی با اینترنت جهانی نیست

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه هدف از «شبکه ملی اطلاعات» جایگزینی برای اینترنت جهانی نیست، گفت: ما برای استقرار کامل شبکه ملی اطلاعات نیازمند یک فهم مشترک از موضوع هستیم و تا زمانی که این فهم مشترک به وجود نیاید، اراده‌ لازم برای تکمیل و پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات هم وجود نخواهد داشت.
به گزارش ایسنا، غلامرضا جلالی طی سخنانی با اشاره به موضوع اینترنت ملی، گفت: البته من خیلی واژه اینترنت ملی را نمی‌پسندم و تأکید دارم که از واژه شبکه ملی اطلاعات استفاده شود؛ چراکه هدف از شبکه ملی اطلاعات جایگزینی به‌عنوان اینترنت جهانی نیست بلکه شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای در کنار اینترنت است و حتی می‌تواند منجر به افزایش سرعت استفاده از اینترنت جهانی شود چنان که در بسیاری از کشورها از جمله کره جنوبی، چین، سنگاپور و... این مسأله دیده شده است.
وی با تأکید بر اینکه ما معتقدیم باید حکمرانی ملی خود را در فضای سایبری اعمال کنیم، ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات یکی از ارکان حیاتی این حکمرانی به حساب می‌آید. البته این موضوع صرفاً به ایران خلاصه نمی‌شود و بسیاری از کشورها حتی کشورهای اروپایی نسبت به سلطه امریکا بر فضای سایبری انتقاد دارند و تجارب موفقی در جهان وجود دارد که می‌تواند سلطه امریکا را بر فضای سایبری کاهش دهد.
جلالی با اشاره به فشار دولت ترامپ برای مسدود کردن نرم افزارهای اجتماعی خارجی همچون تیک تاک در امریکا گفت: این نشان می‌دهد که حتی امریکا هم در این زمینه احساس تهدید می‌کند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه توسعه شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه چالش‌های متعدد حاکمیتی، امنیتی، حقوقی و اقتصادی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: به تعبیر امروزی امنیت اشتغال و کسب و کارهای برخی از مردم در اختیار بیگانگان است و دشمن می‌تواند در شرایط بحران این امنیت اقتصادی را به خطر بیندازد.
جلالی با اشاره به دستور رهبری برای زمان‌بندی تکمیل شبکه ملی اطلاعات گفت: این انتظار وجود دارد که همه دستگاه‌ها این فرمان را در اولویت قرار دهند و مطابق برنامه زمان‌بندی شده نسبت به تکمیل این شبکه اقدام نمایند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7454/10/555765/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها