اخبار



شرط بندی برای خالی کردن جیب مردم

گروه حوادث / افزایش سایت‌های شرط‌بندی و قمار و تبلیغات وسوسه کننده آنها برای جذب مخاطب در این روزها که بیشتر مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، به یکی از معضلات جامعه بدل شده است. این در حالی است که برخورد با گردانندگان این سایت‌ها به‌دلیل اینکه در خارج از کشور هستند امری دشوار است. همین موضوع باعث شده تا آنها به بهانه شرطبندی و دادن جایزه‌های کلان هرروز افراد بیشتری را در دام تبهکاری‌های خود گرفتار کنند.این افراد به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که مخاطبان جدید را که وارد سایت می‌شوند با مبالغی اندک برنده اعلام می‌کنند و وقتی فرد به طمع برنده شدن روی مبالغ بیشتری شرطبندی می‌کند اینجاست که دیگر تبدیل به بازنده‌ای می‌شود که هر بار مبلغ بیشتری از دست می‌دهد.
سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا درباره نحوه برخورد پلیس با این سایت‌ها به ایلنا، گفت: گردانندگان اصلی سایت‌های قمار در خارج از کشور فعالیت می‌کنند و خیلی از آنها برای ما شناخته شده‌اند و از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب هستند، اما در کشوری که فعالیت می‌کنند، این موضوع جرم‌انگاری نشده است. به طور مثال فردی در یک کشور دیگر و در قالب یک شرکت تجاری اقدام به راه‌اندازی سایت قمار و شرط‌بندی می‌کند، ولی بازار هدف او کشور ما است. این موضوع برخورد با این حوزه را بسیار سخت و پیچیده کرده است.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تأکید کرد: برای مقابله با این سایت‌ها ما دو راهکار مهم داریم، نخستین راهکار مسدودسازی این نوع سایت‌ها است، در این زمینه پلیس فتا ۲۴ ساعته با کمک مردم و همکاری دادستانی کشور و رصد فضای مجازی سایت‌های قمار را شناسایی و بسرعت مسدود می‌کند. همچنین هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت https://internet.ir/shekayat/gambling در بخش شکایت‌ها، ثبت سامانه قمار موارد خود را اعلام کنند. سرهنگ رجبی تصریح کرد: راهکار دوم این است که جریان و گردش مالی این افراد را متوقف کنیم البته از آنجا که این سایت‌ها کانال مستقیم مالی ندارند، بلکه از کارت‌های بانکی اجاره‌ای برای رد و بدل کردن پول استفاده می‌کنند این امر کمی دشوار است. چراکه برخی از افراد از روی ناآگاهی یا طمع با این سایت‌ها همکاری می‌کنند، به طور مثال در یک شهرستان کوچک یک خانواده ۳۵ کارت بانکی را در اختیار گردانندگان این سایت‌ها قرار داده بودند که البته به غیر از پسر جوان خانواده مابقی اعضا اطلاعی از موضوع نداشتند. وی تأکید کرد: برای برخورد با این نوع سایت‌ها ما نیازمند یک عزم ملی هستیم و لازم است بانک مرکزی نیز در این زمینه ورود کرده و با ایجاد سازوکار تشخیص و شناسایی فعالیت‌های مجرمانه در شبکه بانکی بیشتر به ما کمک کند، کما اینکه در حال حاضر هماهنگی خوبی بین پلیس، دستگاه قضایی و بانک مرکزی وجود دارد.  اما  اقدامات پلیس فتا در این حوزه به تنهایی نمی‌تواند کافی باشد و نیاز داریم همه دستگاه‌های کشور به ما کمک کنند و امیدواریم مانند اتفاقی که در ایجاد رمز پویا افتاد، یک عزم ملی در این زمینه شکل بگیرد.

جنایت در خانه مجردی

گروه حوادث / پسر جوان که در جریان درگیری با چند شرور یکی از آنها را با 7ضربه چاقو به قتل رسانده و متواری شده بود بعد از یک هفته در بزرگراه تهران - کرج شناسایی و دستگیر شد.
 به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، شامگاه 29 مرداد امسال گزارش وقوع یک درگیری خونین میان چند پسر جوان در خانه‌ای مجردی واقع در حصارک کرج به پلیس اعلام شد. پس از حضور مأموران کلانتری 32 در محل با پیکر خونین پسر جوانی به نام رامین 28ساله روبه‌رو شدند. بدین ترتیب چهار نفر که در این درگیری خونین حضور داشتند دستگیر و به اداره پلیس آگاهی منتقل شدند.
رامین نیز به بیمارستان منتقل شد اما شدت خونریزی به حدی بود که وی ساعتی پس از بستری  شدن در بیمارستان جان باخت. تحقیق از شاهدان ماجرا نشان می‌داد عامل قتل رامین پسری به‌نام سامان بوده است. بدین ترتیب ردیابی‌ها برای دستگیری این پسر 30 ساله آغاز شد. سرانجام با گذشت یک هفته از این جنایت، متهم از سوی کارآگاهان جنایی پلیس البرز و در بزرگراه تهران - کرج شناسایی و دستگیر شد.
وی پس از دستگیری در حالی که آثار زخم‌های عمیقی بر بدنش دیده می‌شد ضمن اعتراف به قتل گفت: من تازه از کمپ ترک اعتیاد مرخص شده بودم اما بازهم وسوسه مواد مرا وادار کرد به خانه مجردی دوستم مسعود که پاتوق بود، بروم. در آنجا سرگرم مصرف مواد بودیم که ناگهان چند پسر جوان با چاقو و قمه وارد خانه شدند آنها می‌خواستند دوستم را بزنند اما من برای دفاع از او وارد درگیری شدم و در حالی که خودم هم زخمی شده بودم رامین را با 7 ضربه چاقو زدم و فرار کردم. با اینکه زخمی بودم و خونریزی داشتم اما به بیمارستان نرفتم چرا که می‌ترسیدم دستگیر شوم. بعد هم وقتی فهمیدم رامین کشته شده می‌خواستم از کشور خارج بشوم اما گرفتار شدم.پس از اعترافات متهم، وی برای تکمیل تحقیقات بازداشت و روانه زندان شد.

سقوط  تریلی روی پراید

گروه حوادث / سقوط تریلی از بالای پل ورودی شهرک صنعتی یزد روی یک دستگاه پراید چهار زخمی بر جا گذاشت.
به گزارش روابط عمومی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی یزد، این حادثه ساعت هشت صبح شنبه روی پل ورودی شهرک صنعتی در شهر یزد اتفاق افتاد.احمد دهقان، رئیس سازمان اورژانس استان یزد در حالی که دلیل بروز این حادثه خطرناک را بی‌احتیاطی راننده تریلی اعلام کرد، گفت: ۲ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و سه مصدوم در محل درمان و نفر دیگر به بیمارستان انتقال داده شد.

گلستان 3 بار لرزید

گروه حوادث / زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری مراوه تپه از توابع استان گلستان را لرزاند. این زمین لرزه در ساعت ۰۹:۱۶:۵۲ شنبه به وقت محلی رخ داده است و دقایقی بعد هم زمین لرزه دیگری در ساعت ۹:۳۳ با شدت ۲.۹ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری سطح زمین در این منطقه احساس شد. سومین زمین‌لرزه این منطقه نیز در ساعت ۹:۴۴ با شدت ۲.۸ ریشتر و در عمق ۸ کیلومتری سطح زمین رخ داده است.
هادی حق‌شناس استاندار گلستان در این باره گفت: زلزله ۵.۲ ریشتری روز شنبه سبب وارد آمدن خسارت به ۲۰۰ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان مرزی مراوه تپه شده است اما خسارت جانی نداشت، با این حال تیم‌های امدادی هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند. وی گفت: در جریان این زلزله که پس لرزه‌های متعددی هم داشت، 80 روستا تحت تأثیر قرار گرفت. تاکنون تیم‌ها و کارشناسان ارزیاب از 20 روستا گزارش خسارت به واحدهای مسکونی را ارائه کرده‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7454/12/555774/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها