دیگه چه خبر



شورای نگهبان راستی‌آزمایی می‌کند

   خبر اول اینکه،  سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌و‌گویی با روزنامه وطن امروز درباره اصلاح قانون انتخابات، از طرح مجلسی‌ها برای ارائه برنامه و معرفی مشاوران از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دفاع کرد. به گزارش «ایران»، عباسعلی کدخدایی با اشاره به اینکه انتخابات در کشور ما قائم به فرد و نه حزبی است، افزود: این برنامه ابتدایی، هم شورای نگهبان را در احراز رجل سیاسی بودن کمک می‌کند و هم باعث می‌شود مردم- که می‌خواهند به کاندیداها رأی بدهند- از برنامه‌های این کاندیداها باخبر و نسبت به آن آگاه باشند. وی ادامه داد: شما دیدید در برخی ادوار انتخابات ریاست‌ جمهوری کسی آمد و گفت مثلاً اگر من رأی بیاورم ماهیانه به مردم 50 هزار تومان می‌دهم، آن دیگری آمد و گفت من 150 هزار تومان می‌دهم. خب! عملی بودن این وعده‌ها را چه کسی بررسی کرده است؟ این وعده‌ها و برنامه‌ها را چه کسی راستی‌آزمایی کرده است؟ همین مسأله است که ایجاب می‌کند ما از کاندیداها برنامه بخواهیم و این برنامه‌ها را راستی‌آزمایی کنیم. کدخدایی این را هم گفته که تاکنون حدود 50 نفر برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند.

 حکم سردفتر متخلف در پرونده طبری صادر شد

  خبر دیگر اینکه، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از صدور حکم سردفتر متخلف در پرونده اکبر طبری خبر داد. به‌گزارش مهر، علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به این سؤال که آیا تحقیقات در پرونده سر دفتر متخلف مرتبط با اکبر طبری تمام شده است؟ گفت: دادگاه روال قانونی خود را پس از طی تحقیقات مقدماتی و رسیدگی قضایی به سر انجام رسانده است. وی با بیان اینکه حکم این فرد از سوی دادگاه صادر شده است، گفت: حکم بدوی برای این فرد صادر شده است. رئیس کانون سردفتران و دفتریاران افزود: این سردفتر یک سری استدلالاتی داشت مبنی بر اینکه اگر وکالت نامه طبری به همسرش قبل از تنظیم سند زده شده باشد، روند درست و قانونی است. در غیر این صورت تخلف رخ داده است. خندانی مطرح کرد: این موضوع مسأله‌ای است که قابل بررسی است و ما آن را بررسی می‌کنیم.

تکذیب بمب‌گذاری در مجتمع تجاری مشهد

  خبر رسیده که،  شایعه بمب‌گذاری در یک مجتمع تجاری در مشهد که جمعه شب منتشر شده بود به فاصله کوتاهی از انتشار تکذیب شد. به‌گزارش تسنیم، محمدرضا دانشورنیا؛ معاون فرماندار مشهد مقدس درباره این شایعه گفت: پس‌از اعلام بمب‌گذاری در یک مجتمع تجاری در مشهد از طریق تماس تلفنی؛ گروه‌های تجسس در محل حضور پیدا کردند. خبر اولیه پس‌ از این حضور تکذیب شد و مشخص شد بمب و هیچ تهدید امنیتی دیگری وجود نداشته است.

تأکید چند باره: مرز شلمچه بسته است

  دست آخر اینکه،   فرماندار خرمشهر گفت‌: هیچ زائری برای شرکت در مراسم اربعین و با قصد ورود به عراق وارد مرز شلمچه نشود.به گزارش ایلنا، محمد حیدری، افزود: در مرزهای مشترک ایران و عراق هیچ گونه تمهیداتی برای پذیرایی از زائران که به مرزها مراجعه می‌کنند اندیشیده نشده است.وی ادامه داد: به دلیل بسته بودن مرز مسافری از حرکت و عزیمت به سمت مرز شلمچه برای شرکت در راهپیمایی اربعین جداً خودداری شود. براساس اعلام مسئولان عراقی، به دلیل شرایط خاص امسال و شیوع بیماری کووید ۱۹ در ایران و عراق، امکان حضور زائران خارجی در این کشور وجود ندارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7454/3/555841/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها