اخبار




حکم قصاص قاتل موبایل فروش  تأیید شد

گروه حوادث/ حکم قصاص پسر جوانی که با همدستی 2 نفر از دوستانش در جریان سرقت از یک مغازه موبایل فروشی در اسلامشهر، صاحب مغازه را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد و متهم در نوبت اجرای حکم قرار گرفت.
به ‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، متهم به‌نام فردین 22 ساله روز هشتم فروردین امسال به همراه 2 دوستش به‌نام‌های ابوالفضل و پژمان به بهانه خرید تلفن همراه به مغازه موبایل فروشی در خیابان آیت‌الله کاشانی اسلامشهر رفتند و در ادامه یکی از 3 متهم جلوی مغازه ایستاد تا مراقب اوضاع باشد سپس فردین به همراه ابوالفضل وارد مغازه شدند تا تلفن‌های همراه را سرقت کنند. در همین حین فرشاد - صاحب مغازه - که متوجه نیت آنها شده بود تلاش کرد تا با شوکر آنها را از مغازه بیرون کند اما فردین با چند ضربه چاقو او را بشدت مجروح کرد و پس از آن هم تعدادی از تلفن‌ها را سرقت کردند و از آنجا گریختند.
صاحب مغازه ساعاتی بعد در بیمارستان جانش را از دست داد. بدین ترتیب با مرگ فرشاد 28 ساله متهمان ظرف چند ساعت توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.پس‌ از محاکمه متهمان در شعبه اول دادگاه کیفری استان تهران و با توجه به درخواست اولیای دم مبنی بر قصاص متهمان سرانجام قاضی باقری ریاست شعبه با صدور حکمی، فردین متهم ردیف اول را به قصاص و حبس محکوم کرد و دو همدستش نیز به مجازات حبس به خاطر ارتکاب سرقت و معاونت در قتل محکوم شدند که این حکم در شعبه 29 دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و متهم به یکدقمی چوبه دار رسید.

درختان گردو قربانی اختلاف روستاییان شدند

گروه حوادث /همزمان با انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر قطع چند اصله درخت گردوی قدیمی با حکم قضایی در یکی از روستاهای خوانسار، دادگستری این شهرستان توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری خوانسار، سیداصغر حسینی رئیس دادگستری در تشریح این ماجرا گفت: مدتی قبل پرونده‌ای در دادسرای این شهرستان تشکیل شد مبنی بر اینکه یکی از روستاییان با کاشت چندین درخت گردو در مسیر رفت و آمد، آبیاری و همچنین عبور چارپایان روستاییان مشکلاتی ایجاد کرده است.حسینی افزود: دادگاه بدوی در خوانسار پس از بررسی پرونده، حکم بطلان دعوی را صادر کرد؛ اما شاکی‌ها در مرجع تجدیدنظر نسبت به رأی صادره اعتراض خود را ثبت کردند.
در نهایت پس از دوبار بررسی در دادگاه تجدیدنظر و وصول نظریه کارشناسی مبنی بر اینکه این راه مسدود شده است، دادگاه تجدیدنظر با نقض حکم دادگاه بدوی خوانسار حکم به رفع ممانعت از حق و قلع و قمع درختان صادر کرد و شاکی‌ها پس از قطعیت حکم، تقاضای صدور اجرائیه کردند. حسینی خاطرنشان کرد: پس از صدور اجرائیه در پاییز سال گذشته، شاکی‌ها به این فرد تا اول مهر ۹۹ مهلت دادند تا راهی برای رفت و آمد و تعریض مسیر آنها فراهم کند. همچنین طی این مدت تلاش‌های بسیاری برای صلح و سازش در این پرونده صورت گرفت که موفقیت‌آمیز نبود. این مقام قضایی افزود: فرد محکوم در مدت مذکور به تعهد خود عمل نکرد و در نهایت با درخواست دوباره شاکی‌ها به رغم میل باطنی حکم قطع حدود هفت درخت گردو با حداکثر ۱۰ سال قدمت اجرا شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7458/12/556243/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها