اخبـــار




خاطرات مقام معظم رهبری در لباس سربازی

بخش‌هایی از خاطرات مقام معظم رهبری درباره‌ دفاع مقدس در قالب مستندی به نام «در لباس سربازی» منتشر ‌می‌شود. به گزارش روابط عمومی شبکه اول سیما، این مستند روایتی از حضور آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای در جبهه‌ها از نخستین روزهای دفاع مقدس تا زمان ترور ایشان در تیرماه سال ۶۰ است. در این مستند، برای اولین بار از برخی تصاویر، فیلم‌ها و اسناد دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای که تا به امروز منتشر نشده، استفاده شده است. این مستند به موضوعاتی چون برخی مسئولیت‌های نظامی آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در سال‌های اول انقلاب، ممانعت ایشان از فروش هواپیماهای نظامی توسط دولت موقت، ماجرای حضور ایشان در جبهه‌ها و تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم با همراهی شهید چمران، ماجرای آزادسازی سوسنگرد و... پرداخته است. مجموعه‌ مستند «در لباس سربازی» به همت مؤسسه‌ پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای)، به‌مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس و با همکاری شبکه‌ یک سیما و مؤسسه‌ فرهنگی- هنری شهید آوینی تهیه و آماده پخش شده است. این مستند در ۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از پنجشنبه (۱۰ مهر) تا شنبه، هر شب ساعت ۲۰ از حساب‌های رسمی Khamenei.ir و شبکه‌ یک سیما پخش خواهد شد.

انتصاب اسماعیل جلیلی به عنوان عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی

رئیس جمهوری در حکمی اسماعیل جلیلی را برای یک دوره ۵ ساله به عنوان «عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی» منصوب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی خطاب به جلیلی آمده است: به استناد بند (ت) و تبصره (۳) بند (ت) ماده (۱۶) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی و مصوبه مورخ دوم مهر ۱۳۹۹ هیات امنای صندوق توسعه ملی، با عنایت به تجربیات و سوابق ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم برای مدت ۵ سال به عنوان «عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی» منصوب می‌شوید. روحانی در این حکم تأکید کرد: امید است با همکاری سایر اعضای محترم در انجام شایسته وظایف محوله با رعایت اصول قانونمداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران موفق باشید.

تصویب آیین‌نامه اجرایی «سامانه الکترونیک شناسایی اموال محکوم علیه»

در جلسه روز گذشته هیأت دولت آیین‌نامه اجرایی «سامانه الکترونیک شناسایی اموال محکوم‌علیه» به تصویب رسید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد، هیأت وزیران در راستای تسهیل روند دادرسی پرونده‌های قضایی، آیین‌نامه اجرایی سامانه الکترونیک شناسایی اموال محکوم‌علیه را مشتمل بر ۹ ماده تصویب کرد.
امکان پاسخگویی فوری و برخط به استعلامات مورد نیاز مراجع قضایی ذیصلاح درخصوص اموال اشخاص محکوم‌علیهم به طور متمرکز برای قوه قضائیه از طریق دسترسی برخط به همه بانک‌های اطلاعاتی اموال این اشخاص و تسریع و تسهیل توقیف اموال مزبور، از مهم ترین دلایل تصویب این آیین‌نامه به شمار می‌رود.  بانک مرکزی و همه بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه هم موظفند از طریق بانک مرکزی ترتیبی اتخاذ نموده تا امکان دسترسی به مانده حساب ارزی و ریالی و سایر اموال قابل توقیف محکوم‌علیه نزد آنها به صورت برخط از طریق سامانه فراهم شود.

هایکو ماس: خواستار اجرای کامل برجام هستیم

وزیر خارجه آلمان طی سخنرانی در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر لزوم حفظ برجام و اجرای کامل آن تأکید کرد. به گزارش ایلنا، «هایکو ماس» در عین حال با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس در خصوص سیاست‌های منطقه‌ای ایران، از پایان قریب‌الوقوع محدودیت‌های تسلیحاتی کشورمان ابراز نگرانی کرد و افزود: نابودی برجام ما را به وضع محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران نزدیک نمی‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7458/2/556347/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها