دیگه چه خبر؟



بازدید بازرسان آژانس از دومین سایت ایران

 خبر اول اینکه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی بیانیه‌ای از بازدید بازرسان خود از دومین سایت مورد نظر در ایران خبر داد. به گزارش ایرنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به عنوان بخشی از توافق با ایران برای حل مسائل مربوط به اجرای پادمانی، که از سوی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای مشخص شده است، آژانس این هفته دسترسی تکمیلی به دومین مکان در این کشور را صورت داد و نمونه‌های محیطی گردآوری شد. رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیراً در مصاحبه با برنامه «هارد تاک» شبکه بی‌بی‌سی با اشاره به توافق با ایران برای دسترسی به دو مکان مورد نظر این سازمان، گفت اکنون سطحی از همکاری با ایران را به دست آورده‌اند که نیاز بود و بازرسان این سازمان می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. او درباره سفر خود به ایران نیز گفت: آنها در استقبال از ما با محبت بودند. من با رئیس‌جمهوری روحانی، وزیر خارجه ظریف و دیگران در آنجا صحبت کردم. ما توانستیم به یک توافق برسیم. گروسی روز گذشته در مصاحبه با نشریه «اشپیگل» آلمان با تأکید بر اینکه فعالیت‌های هسته‌ای ایران پس از توافق [برجام] کاهش یافت اما هرگز کاملاً متوقف نشد، گفت: برنامه هسته‌ای ایران بسیار پیچیده است، به همین دلیل است که رژیم نظارتی گسترده‌ای داریم. سال گذشته بیش از ۴۰۰ بازرسی در ایران داشتیم.

آغاز فعالیت انتخاباتی جبهه پایداری

 خبر دیگر اینکه، جبهه پایداری به عنوان نخستین تشکل سیاسی رقابت‌های انتخاباتی انتخابات 1400 را کلید زد. به گزارش ایرنا، مجید متقی‌فر، سخنگوی این جبهه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در سال ۱۴۰۰ گفت که کمیته انتخاباتی این تشکل برای انتخاب فرد اصلح و انقلابی به عنوان نامزد مورد حمایت این جریان در انتخابات ریاست جمهوری و برنامه‌ریزی‌ برای انتخابات شورای شهر تشکیل شده است. متقی‌فر درباره جلسات این جبهه با برخی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: جبهه پایداری هنوز به صورت رسمی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری با کسی جلسه برگزار نکرده و صحبت‌های مطرح شده درباره نامزدهای مورد حمایت جبهه پایداری صرفاً گمانه‌زنی بوده و مرجعیتی ندارند.

پیشنهاد نمایندگان مجلس برای همراهی با کاروان کمک‌رسانی به یمن

 دست آخر اینکه، تعدادی از نمایندگان مجلس با انتشار بیانیه‌ای خواستار حمایت از مردم یمن و اعزام کاروان کمک‌رسانی برای این مردم شدند و اعلام کردند که آمادگی دارند به‌صورت داوطلبانه کشتی‌های حامل این کمک‌ها را تا یمن همراهی کنند. به گزارش ایسنا، در این بیانیه که روز گذشته یک عضو هیأت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد، از جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خواسته شده هر چه زودتر نسبت به اعزام کاروان کمک‌رسانی و کشتی‌های حامل کمک‌های مردمی اقدام کند و با سازمان‌های جهانی کمک‌رسانی ارتباط گرفته و آنها را برای مشارکت در این اقدام انسان‌دوستانه دعوت کند. این نمایندگان با در خواست اینکه وزارت امور خارجه ضمن اطلاع به نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل متحد آنها را برای مشارکت در این اقدام بشردوستانه دعوت کند، آمده است: ملتی که کشتی‌های حامل سوخت با پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را تا اقیانوس اطلس و مرز ونزوئلا ارسال کرده است، می‌تواند کشتی‌های حامل کمک‌های بشردوستانه را به یمن مظلوم برساند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7458/3/556351/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها