اخبــــار



خرابکاری در حادثه ناوچه کنارک منتفی است

سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرد: پس از گذشت ۵ ماه از حادثه انفجار ناوچه «کنارک» دادستان نظامی استان تهران ابعاد جدیدی از این حادثه را تشریح کرد و از پیگیری ابعاد مختلف این حادثه خبر داد. به گزارش ایسنا، غلامعباس ترکی دادستان نظامی‌ استان تهران درباره حادثه انفجار ناوچه کنارک و به شهادت رسیدن تعدادی از خدمه ناوچه بر اثر این حادثه اظهار کرد: با توجه به تأکید فرمانده معظم کل قوا برای روشن شدن ابعاد این حادثه و شناسایی مقصران احتمالی و اقدامات پیشگیرانه برای عدم تکرار این گونه حوادث، تحقیقات جامع قضایی و فنی با همکاری هیأت بررسی سانحه ستادکل نیروهای مسلح، نیروی دریایی ارتش و وزارت دفاع صورت گرفته و تدابیر لازم اتخاذ شده است. وی هرگونه خرابکاری یا دخالت عوامل امنیتی در این حادثه را منتفی دانست و افزود: براساس آخرین نتایج تحقیقات و بررسی کارشناسان، عدم رعایت برخی تدابیر ابلاغی و نکات ایمنی از سوی ناوچه حادثه دیده و شرایط میدانی، علت اصلی این حادثه بوده است. دادستان نظامی ‌استان تهران گفت: افرادی به‌عنوان متهم احضار شده و اقدامات قضایی انجام شده است.

رئیس مجلس و وزیر بهداشت کرونا ندارند

مدیرکل حوزه ریاست مجلس شایعات منتشره درباره ابتلای رئیس مجلس به ویروس کرونا را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، احسان عسگری در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار عکسی از محمدباقر قالیباف نوشت: «درست است که دشمنان مشغول به شایعه‌سازی و بیمار‌سازی آقای دکتر قالیباف هستند، اما ایشان بی‌توجه به تمام این مسائل مشغول به کار، کار و کار است. ساعت ۶:۳۰ صبح دومین جلسه صبح شنبه ۱۹مهر.» قالیباف یکشنبه گذشته با حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) از بخش ICU بیماران کرونایی این بیمارستان بازدید کرده بود. دیروز همچنین کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم به ایرنا گفت: شایعه ابتلای دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت به کرونا صحت ندارد. ایشان به علت اسپاسم عضلات گردن و ستون فقرات دیروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا حضور نداشت اما از امروز طبق روال عادی در برنامه‌های کاری تعیین شده حضور خواهد داشت.

تکذیب تفکیک استان فارس

زهرا احمدی، مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور، ضمن تکذیب وجود هرگونه طرح تقسیماتی در سطح تشکیل استان‌های جدید، شایعات و مدعاهای مربوط به طرح تفکیک استان فارس را کذب محض خواند و گفت: وزارت کشور هیچ برنامه‌ای برای تفکیک این استان و یا تشکیل استان‌های جدید ندارد. به گزارش ایرنا، وی افزود: طرح این نوع مدعاها، یا ناشی از اغراض و منافع خاص برخی افراد است یا از سر جهل نسبت به فرآیندهای پیچیده و تخصصی تقسیمات کشوری و نیز ناآگاهی از ترتیبات اداری مرتبط مطرح می‌شود. احمدی همچنین اظهار داشت: از آنجا که طرح این نوع شایعات و مدعاها در حوزه حساسی مانند تقسیمات کشوری می‌تواند تبعات اجتماعی سیاسی و امنیتی در پی داشته باشد وزارت کشور مصمم است از طرق قانونی مطرح‌کنندگان مدعاهای کذب تقسیماتی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7465/2/557123/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها