آسیا



توافق بغداد و اربیل درباره سنجار

احمد ملا طلال، سخنگوی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق «توافق تاریخی» را با هیأتی از اقلیم کردستان امضا کرد. به گزارش ایسنا، این توافق قدرت و حاکمیت دولت فدرال را در سنجار براساس قانون اساسی و در سطوح اداری و امنیتی تقویت می‌کند و راه را برای بازسازی شهر و بازگشت ساکنان با هماهنگی اربیل باز می‌کند. در همین راستا، هیأت سازمان ملل در عراق «یونامی» از توافق بغداد و اربیل درباره سنجار استقبال کرد و آن را گامی مهم خواند. در همین حال، در پی یک جنجال توئیتری که از سوی صدها حساب کاربری ناشناخته درباره سقوط بغداد، منتشر شد، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تأکید کرد که هیچ دستور وضعیت فوق‌العاده‌ای در بغداد صادر نشده است.

تایوان: با چین مذاکره می‌کنیم

گروه جهان/ رئیس جمهوری تایوان در مراسم روز ملی این کشور ضمن تأکید بر افزایش توان دفاعی کشورش، تأکید کرد، حاضر به مذاکره با چین است. به گزارش «رویترز»، «تسانگ اینگ وی» در سخنانی که نشانه تمایل تایوان به پایان تنش‌ها با پکن است، گفت که خواهان مذاکره معنادار با چین، البته در شرایط برابر است. وی چالش‌ها در تنگه تایوان را بغرنج خواند و گفت که این مسأله به اضافه مناقشاتی که با چین در دریای جنوبی چین وجود دارد و همین طور اقدامات پکن در مواجهه با مخالفان در هنگ کنگ، هشدار دهنده است. با این حال اگر پکن به خواسته‌های تایوان توجه کند، آماده مذاکره با آن هستیم.

بازداشت مجدد «آتامبایف»

گروه جهان/ الماس بیک آتامبایف، رئیس جمهوری سابق قرقیزستان که بعد از اعتراض‌ها در این کشور، آزاد شد، دیگر‌بار بازداشت شد. به گزارش اسپوتنیک دادگاه اعلام کرده است، پرونده وی باید دوباره مورد بازبینی قرار گیرد و به همین دلیل باید در بازداشت خانگی بماند. گزارش‌ها نیز حاکی است، پیش از انتشار این بیانیه، نیروهای امنیتی وارد عمارت رئیس جمهوری سابق این کشور شده بودند. آتامبایف متهم به فساد مالی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7465/4/557133/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها