خبر خوش رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درباره واکسن و کیت تشخیص سریع کرونا



رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درحاشیه مراسم ارسال یک میلیون بسته بهداشتی و اقلام دارویی و اعزام کاروان‌های سیار پزشکی به مناطق محروم کشور، از نهایی شدن مراحل ساخت واکسن کرونا توسط محققان جوان این ستاد خبر داد.
صبح دیروز آیین آغاز مرحله سوم پویش ملی «احسان سلامت» با هدف ارسال یک میلیون بسته بهداشتی و اقلام دارویی و اعزام کاروان‌های سیار پزشکی به مناطق محروم کشور برای مقابله با بیماری کرونا، باحضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، مدیران عامل بنیادهای برکت و احسان در نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی برگزار شد. محمد مخبر در این مراسم گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در حوادث مختلف مانند سیل و زلزله و حتی کرونا همیشه جزو اولین دستگاه‌هایی بوده که درکنار مردم حضور یافته و با تمام قوا برای رفع مشکلات و امدادرسانی بی‌وقفه اقدام کرده است.
مخبر با اشاره به تلاش محققان ستاد برای تولید واکسن کرونا افزود: محققان دارویی ستاد از ۶ مسیر برای ساخت واکسن کرونا اقدام کردند که دو مسیر به مراحل نهایی نزدیک شده و چندمرحله تست حیوانی آنها ازجمله تست و تزریق ویروس بسیار قوی شده روی میمون، با موفقیت انجام شد وکارآیی واکسن تأیید و به زودی تست انسانی هم انجام خواهد شد. وی عنوان کرد: خط تولید مجهز واکسن کرونا نیز ساخته و آماده شده و همزمان با اعلام موفقیت تست انسانی، افتتاح این خط تولید انجام خواهد شد که در این خط تولید بیش از نیاز کشور می‌توانیم واکسن کرونا تولید کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7468/5/557407/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها