ایران در ایران




یک فروند پهپاد در پارس‌آباد مغان سقوط کرد

اردبیل- یک فروند پهپاد صبح سه‌شنبه در اراضی زراعی روستای اوزون تپه علیا از توابع شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان سقوط کرد.
به گزارش ایرنا، بهروز ندایی معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل سقوط این پهپاد را تأیید کرد. وی گفت: تعلق و مالکیت این پهپاد و چگونگی سقوط آن در منطقه تحت بررسی است. به گفته وی، سقوط این پهپاد خسارتی نداشته است. منابع محلی احتمال می‌دهند که این پهپاد متعلق به ارتش آذربایجان یا ارمنستان باشد که از دو هفته پیش در آن سوی مرزهای شمالی ایران با هم درگیر شده‌اند.
در نزاع اخیر دو کشور استفاده از پهپادها برای انهدام مواضع همدیگر بسیار رایج بوده است. درگیری بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان در نقاط صفر مرزی آن سوی ارس از حدود دو هفته پیش جریان دارد. وزرای امور خارجه آذربایجان و ارمنستان ۲ شب پیش با میانجیگری روسیه درباره برقراری آتش بس به توافق رسیدند ولی ادامه درگیری نشان می‌دهد که این توافق چندان پایدار و جدی نبوده است.

دستور دادستان برای بسته شدن در آرامستان‌های کرمانشاه

کرمانشاه - دادستان کرمانشاه دستور بسته شدن در تمام آرامستان‌های کرمانشاه را به‌دلیل تشدید کرونا صادر کرد.
به گزارش ایسنا، شهرام کرمی بااشاره به گسترده‌تر شدن بیماری کرونا در استان، اظهارکرد: متأسفانه با وجود چنین وضعیتی، شاهد شلوغی و تردد بسیار بالای شهروندان در آرمستان‌های استان و بویژه در شهر کرمانشاه هستیم. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این شرایط می‌تواند افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان را به‌دنبال داشته باشد، از  21 مهر در تمام آرمستان‌های کرمانشاه بسته است. دادستان کرمانشاه تأکید کرد: این دستورالعمل شامل آرمستان‌های همه شهرستان‌ها و حتی روستاهای استان هم خواهد بود. وی اعلام کرد: فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی وظیفه حسن نظارت بر اجرای این دستورالعمل را برعهده خواهند داشت و در صورت کوتاهی به‌عنوان تخطی در مدیریت با آنها برخورد می‌شود.
کرمی یادآورشد: درصورتی که خانواده‌ای هم برگزاری مراسم تدفین دارند، برگزاری این مراسم تنها باید با حضور دو تا چهار نفر از صاحبان عزا انجام گیرد. وی تأکید کرد: همچنین برگزاری هرگونه مراسم عزا در منازل هم از آنجایی که تهدید کننده سلامت شهروندان است، غیرقانونی بوده و با آن برخورد می‌کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7468/11/557439/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها