اخـــــــــبار




سهم ۸۸ درصدی 3G و 4G در مصرف اینترنت کاربران

اینترنت همراه در سال‌های گذشته، از اینترنت ثابت سبقت گرفته و طبق آخرین آمار، سهم استفاده از نسل سه و چهار اینترنت به ۸۸.۷۶ درصد رسیده است.
به گزارش ایسنا، انواع سرویس‌های موجود اینترنت در ایران، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می‌شود. یکی از انواع اینترنت پرسرعت، اینترنت ثابت شامل ADSL، VDSL و FTTx است که به یک مکان مشخص محدود هستند، سرویس‌های ثابت بی‌سیم ازجمله TD-LTE و اینترنت نقطه‌به‌نقطه بی‌سیم نیز از دیگر اینترنت های پرسرعت است، با این تفاوت که در همان حوزه مکانی قابلیت اتصال بی‌سیم را دارند. در کنار سرویس‌های اینترنت ثابت، اینترنت همراه است که در سال‌های گذشته در مقایسه با اینترنت ثابت، رشد بیشتری داشته و در مواردی حتی سرعت بیشتری ارائه می‌دهد. این سرویس‌ها، قابلیت استفاده در تمامی نقاط تحت پوشش اپراتور خود را دارند، اما به‌دلایلی همچون دوری از شبکه پوشش شهری اپراتور خود ثبات قطعی سرعت و کیفیت سرویس وجود ندارد.
خدمات این سرویس‌های همراه روی گوشی‌های تلفن همراه یا سایر تجهیزات سیمکارت‌خور مانند تبلت‌ها قابل دریافت است و خدماتی از قبیل اینترنت نسل دو، نسل سه و چهار ارائه می‌دهد. با گذشت زمان، اینترنت نسل‌های سه و چهار در مقایسه با دیگر انواع اینترنت، رشد بیشتری دارند. براساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان سه ماهه ابتدایی سال‌جاری، استفاده نسل‌های سه و چهار اینترنتی، با ۷۳ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۹۶۳ مشترک، به ۸۸.۷۶ درصد رسیده است و نشان از رشد اینترنت سیار دارد. این در حالی است که مشترکان اینترنت نسل سه و چهار تا پایان سال ۱۳۹۷، ۶۴ میلیون نفر بودند و سهمی ۸۶ درصدی داشتند.پس از آن اینترنت پهن‌باند DSL است که با هفت میلیون و ۵۷۰ هزار و ۳۷۰ مشترک، ۹.۱۶ درصد را شامل می‌شود. اینترنت TD-LTE با یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۱۷۶ مشترک، ۱.۵۱ درصد را تشکیل می‌دهد و وای‌فای با ۳۵۹ هزار و شش مشترک، سهم ۰.۴۳ درصدی و FTTX یا فیبر نوری نیز سهم ۰.۱۲ درصدی دارد.

مایکروسافت شبکه جرایم سایبری را غیر فعال کرد

مایکروسافت قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا یکی از بزرگترین شبکه‌های جرایم سایبری در جهان را غیر فعال کرده است.
به ‌گزارش مهر، مایکروسافت  از بیم اینکه  از این شبکه برای ایجاد هرج و مرج و اختلال قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا استفاده شود ، این شبکه را غیر فعال کرده است.
این شرکت فناوری اعلام کرد با همکاری دو اپراتور مخابراتی در جهان سرورهای دستور و کنترل شبکه مجرمانه «تریک بات»(Trickbot) را قطع کرده است. از این شبکه از سرویس‌های مایکروسافت برای ابتلای رایانه‌ها به بدافزار سوءاستفاده می‌شد.
در همین راستا پس از آنکه مایکروسافت درباره سوءاستفاده «تریک بات» از برندش شکایت کرد، با دریافت رأی دادگاه توانست این شبکه خرابکاری سایبری را غیر فعال کند.
تام برت مدیر ارشد امنیتی مایکروسافت در این باره می‌گوید: همان‌طور که دولت امریکا و کارشناسان مستقل هشدار داده‌اند، باج افزار یکی از مهم‌ترین تهدیدهای سایبری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است. آگهی دهندگان از باج افزار برای ابتلای رایانه‌هایی استفاده می‌کنند که برای گزارش نتایج درشب انتخابات ریاست جمهوری استفاده می‌شود. مجرمان سایبری با انجام چنین اقدامی در فرآیند انتخابات اختلال ایجاد می‌کنند. البته مایکروسافت هشدار داده افرادی که تریک بات را هدایت می‌کنند، با استفاده از ابزارهای دیگر فعالیت‌های خود را دوباره از سر گیرند.
این درحالی است که شرکت‌های فناوری قوانین سختگیرانه تری درباره انتشار نتایج انتخابات در نظر گرفته‌اند زیرا نگرانی‌ها درباره ادعای جعلی پیروزی در این رویداد ممکن است روی نتایج نهایی تأثیر‌گذار باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7468/17/557462/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها