پیشنهاد انتخاباتی هاشمی به شورای نگهبان و وزارت کشور




عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام به ارائه پیشنهاداتی درباره تغییر در نحوه برگزاری انتخابات آتی با توجه به شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا پرداخت. به گزارش تابناک، محمد هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه همه می‌دانند سلامت بر هر موضوع دیگری مقدم است، گفت: برگزاری انتخابات به شکل گذشته و در یک روز و در صف‌های طولانی در وضعیت فعلی امکانپذیر نیست.
هاشمی در بیان راهکار پیشنهادی خود برای جلوگیری از تبدیل شدن این مسأله به یکی از موانع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: اگر ما خواهان برگزاری انتخابات باشکوه و با حضور حداکثری مردم در انتخابات هستیم، باید راهکار جدی از سوی شورای نگهبان و وزارت کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اتخاذ و مقدمات این موضوع فراهم شود. او برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک را با توجه به وجود نداشتن تجربه قبلی امری مشکل دانست و افزود: شورای نگهبان می‌تواند طرح‌های مختلفی همچون برگزاری انتخابات در چند روز پیاپی را در دستور کار قرار دهد و درباره نحوه و شیوه برگزاری انتخابات که می‌تواند عامل کاهش یا افزایش مشارکت مردم در انتخابات باشد، تصمیم مهمی بگیرد.  
هاشمی درباره فعالیت جریانات سیاسی مختلف در راستای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هم گفت: بنده نظرسنجی خاصی را از میزان اقبال مردم از یک جریان سیاسی مشاهده نکردم؛ اما چون نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه اصل دموکراسی استوار است، همه جریانات حق فعالیت در عرصه انتخابات را دارند و این مردم هستند که در نهایت انتخاب می‌کنند، چه جریانی پیروز انتخابات باشد.
او با اشاره به نقش تأثیرگذار شورای نگهبان در شکل‌دهی فضای انتخابات افزود: اینکه برخی معتقدند مثلاً جریان احمدی‌نژاد قصد حضور در انتخابات را ندارند، غیرقابل قبول است و ما باید اجازه دهیم همه جریانات اظهار نظر کرده و نظریات خود را بیان کنند تا در نهایت گزینه مدنظر مردم انتخاب شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7468/2/557484/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها