پیگیری برای بازگشت 18 میلیارد دلار ارز صادرات



مشاور معاون اول رئیس جمهوری و دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، با بیان اینکه با پیگیری‌ اخیر بانک مرکزی هشت میلیارد دلار حاصل از صادرات به کشور برگشت، از پیگیری برای برگشت ۱۸ میلیارد دلار دیگر ارز صادرات به کشور خبرداد.
به گزارش ایرنا، کاظم پالیزدار، تلاش دولت را بازگشت همه ارز حاصل از صادرات به کشور عنوان کرد و با بیان اینکه نبود سیستم نظارت در گذشته باعث شد عده‌ای به اسم صادرات و واردات ارز دولتی گرفته و از آن سوء استفاده کنند، گفت: این افراد به دلیل نبود سیستم نظارت و پیگیری هیچ ردی از خود باقی نمی‌گذاشتند هرچند مطمئن بودند پیگیری خاصی وجود ندارد. اما در شرایط کنونی افرادی که به تعهدات خود عمل نکنند قابل پیگیری و ردیابی هستند و در این رابطه بانک مرکزی افرادی را هم به مراجع قضایی معرفی کرد. مشاور معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: گروهی ارز دولتی گرفتند تا کالا وارد کنند اما به تعهد خود عمل نکردند که برای هر یک از آنان پرونده تشکیل شد؛ به آنان فرصتی دادیم تا به تعهدات خود عمل کنند وگرنه به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.
پالیزدار افزود: تحریم‌های ظالمانه‌ امریکا در دنیا بی‌سابقه است اما مردم بدانند که این شرایط پایدار نیست و روزهای خوب فرا خواهد رسید؛ ما از این شرایط عبور خواهیم کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7468/2/557485/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها