دیگه چه خبر




علم‌الهدی: دوچرخه‌سواری بانوان در ملأ عام حرام است

   خبر اول اینکه، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در نشست با جمعی از دانشجویان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تبعیض جنسیتی را خدا آفریده است و هیچ اندیشمندی نگفته است که بین زن و مرد در حقوق انسانی فرقی وجود دارد. به گزارش ایسنا، امام جمعه مشهد افزود: از نظر اسلام نیز زن و مرد دارای حقوق انسانی مشترک هستند ولی در نوع تکالیف با همدیگر تفاوت دارند. وی درباره نظر خود در مورد دوچرخه‌سواری بانوان ادامه داد: من موافق دوچرخه‌سواری بانوان هستم ولی نباید به گونه‌ای تبرج جاهلیت و محرک مردها رخ دهد. در موضوع دوچرخه‌سواری بانوان به جای حذف صورت مسأله، باید مکان مناسبی برای تفریح بانوان و دوچرخه‌سواری آنها فراهم شود که به شورای شهر نیز تأکید داشته‌ام که بوستان‌هایی برای بانوان ایجاد شود تا بانوان بتوانند در آن مکان به تفریح بپردازند. وی افزود: ۲ سال قبل خانمی با مراجعه به من گفت قصد راه‌اندازی پیست دوچرخه و موتورسواری برای بانوان را دارد که به نظرم هیچ ایرادی هم ندارد. امام جمعه مشهد ادامه داد: نکته قابل توجه این است که از نظر علما، دوچرخه‌سواری بانوان در ملأ عام حرام شمرده شده است و بر همین اساس دانشگاه فردوسی مشهد نیز می‌تواند مکانی را برای فعالیت تفریحی دختران دانشجو فراهم کند.

نامه محمود صادقی به رئیسی

  خبر دیگر اینکه، رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی در مجلس دهم، درباره بازداشت تعدادی از کلاهبردارانی که مدعی گرفتن تأیید صلاحیت از شورای نگهبان بوده‌اند، به رئیس قوه قضائیه نامه نوشت. به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است: نظر به گذشت بیش از ۸ ماه از شناسایی عده‌ای از کلاهبرداران و واسطه‌های تأیید صلاحیت و بازداشت تعدادی از آنها، که حسب اعلام مورخ 29/۱۱/98 سخنگوی قوه قضائیه شمار بازداشت‌شدگان بالغ بر ۲۰ نفر بود، و نظر به حساسیت موضوع و اهمیت آن برای افکار عمومی، مستدعی است دستور فرمایید گزارشی از نتایج تحقیقات مقدماتی و اقدامات قضایی متعاقب آن در این خصوص به اطلاع عموم برسد. گفتنی است عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با «ایران» تأکید کرد که در تحقیقات به عمل آمده از این موضوع رد پایی از اعضا یا کارمندان شورای نگهبان در ادعای موسوم به دلالی صلاحیت پیدا نشده است.

تکرار ادعای انتخاباتی ترامپ درباره ایران

  دست آخر اینکه،   رئیس جمهور امریکا بار دیگر ادعایی انتخاباتی را درباره ایران مطرح کرد. به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در جمع هوادارانش در استفورد ایالت فلوریدا باز هم از اقدام یکجانبه دولتش برای خروج از توافق هسته‌ای دفاع کرد و گفت: من از توافق هسته‌ای فاجعه بار دولت قبلی خارج شدم.
ترامپ بار دیگر ادعای انتخاباتی‌اش را مبنی بر تمایل ایران به مذاکره با امریکا در صورت پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا تکرار کرده و گفت: احتمالاً اولین تماس تلفنی‌ای که پس از پیروزی در انتخابات دریافت می‌کنم از ایران باشد که بسیار مشتاق یک توافق هستند، به دلیل اینکه میزان تولید ناخالص داخلی آنها زیر ۲۸ درصد است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7468/3/557488/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها