اخبار




قالیباف: موضوع حق آبه هیرمند را پی گیری می کنیم

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که در ادامه سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی خود روز دوشنبه به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود در جمع خبرنگاران در زابل گفت: سفرهای ما به استان‌ها طوری نیست که بیاییم و سربزنیم و برویم، بلکه از یک ماه قبل موضوعات آن استان را با مجمع نمایندگان استان بررسی می‌کنیم و از دیوان محاسبات هم گزارش گرفته و از مردم آن منطقه هم نظراتشان اخذ می‌شود تا همه اشکالات اجرایی طرح‌های منطقه را کسب نماییم.
به گزارش ایسنا او درخصوص حقابه هیرمند هم گفت: حقابه هیرمند در مجلس، دولت و وزارت خارجه در مجموعه حاکمیت محسوب می‌شود و حتماً باید دنبال شود، این موضوع را با کشور افغانستان حتماً باید دنبال کنیم و ارتباطات مرزی در موضوعات مختلف از جمله آب، تجارت، گمرکات و.... دنبال خواهد شد تا مردم اقتدار نظام در پی گیری را لمس کنند. قالیباف در بازدید از طرح ۴۶ هزار هکتاری اراضی سیستان و حضور در روستای کربلایی قربان از توابع بخش مرکزی شهرستان زابل با روستائیان هم گفت: کسی نباید به اصل طرح ۴۶ هزار هکتاری اشکالی وارد کند چرا که واقعاً همه کشور و بخصوص مقام معظم رهبری برای این طرح بودجه خاصی گذاشته‌اند تا انجام شود.

پاسخ ایران به ادعاهای نماینده عربستان در سازمان ملل:
ریاض توافقنامه جامع پادمانی را به طور کامل اجرا نمی‌کند

نماینده ایران در دفتر سازمان ملل ضمن رد ادعاهای بی‌اساس سفیر عربستان سعودی در این سازمان، خواستار اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان توسط این کشور شد و بر توقف کمک‌های هسته‌ای به ریاض تأکید کرد.
«عبدالله المعلمی»، نماینده عربستان در سازمان ملل روز دوشنبه در اظهاراتی مدعی حمایت ایران از گروه‌های مسلح در منطقه شد و آن را نقض قوانین بین‌المللی برشمرد.  در واکنش به این اظهارات «حیدرعلی بلوجی»، نماینده ایران در دفتر سازمان ملل در اظهاراتی در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن رد اتهامات بی‌اساس سفیر سعودی علیه ایران، اظهار داشت: «دیدن این درجه از خصومت از سوی کشورهایی همچون عربستان سعودی تأسف‌آور است، در حالی که ایران همواره طرح‌های صلح را برای تأمین ثبات منطقه ارائه کرده است».
او با اشاره به اینکه سعودی‌ها این طرح‌ها را نپذیرفته‌اند، یادآور شد: «عربستان سعودی بر عکس به سیاست‌های ناموفق خود و تلاش برای اتهام ‌زنی به ایران ادامه داده است». نماینده ایران فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را کاملاً شفاف خواند و با اشاره به همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به گزارش‌های آژانس مبنی بر تأیید همکاری ایران با این سازمان پرداخت.
وی به‌ اجرا نشدن توافقنامه جامع پادمان توسط عربستان اشاره کرد و افزود: این کشور توافقنامه جامع پادمانی را به طور کامل اجرا نمی‌کند و حتی همین مقدار برنامه اندک فعلی خود را با وجود درخواست آژانس، برای تأیید در اختیار این سازمان قرار نمی‌دهد.
نماینده جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جامعه بین‌الملل باید از ریاض بخواهد که فوراً توافقنامه جامع پادمانی را به طور کامل اجرا کند.

سقوط پهپاد در ‌‌روستای اوزن‌تپه پارس‌آباد

در ادامه نبرد دو طرف مناقشه قره‌باغ؛ روز گذشته یک فروند پهپاد در اراضی زراعی روستای اوزن‌تپه علیا از توابع شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان سقوط کرد. بهروز ندایی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در این باره به تسنیم گفت: تعلق و مالکیت این پهپاد و چگونگی سقوط آن در منطقه تحت بررسی است و سقوط این پهپاد خسارتی نداشته است.
او اظهار کرد: درگیری نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان بدون توجه به آتش‌بس ادامه دارد و هنوز مشخص نیست این پهپاد سرنگون‌شده مربوط به کدام یک از طرفین درگیری است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7468/3/557489/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها