استقبال بی سابقه امریکایی ها از انتخابات زودهنگام



در حالی که دونالد ترامپ در نخستین کمپین انتخاباتی اش پس از ابتلا به کرونا، فارغ از پیشتازی ۱۰ درصدی رقیبش، جو بایدن، در میان هواداران فلوریدایی اش، به پایکوبی پرداخته، داده‌های گردآوری شده از سوی گروه موسوم به پروژه انتخابات امریکا نشان می دهد تا کنون بیش از ۱۰ میلیون نفر در انتخابات زودهنگام این کشور رأی ثبت کرده‌اند.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این آمار به میزان چشمگیری فراتر از سطح رأی گیری زودهنگام ۲۰۱۶ و حاکی از دورنمای شرکت بالای رأی دهندگان در انتخابات است.طبق داده‌های مربوط به رأی گیری زودهنگام انتخابات که از سوی منبع مذکور در دانشگاه فلوریدا ارائه شدند، تا دوشنبه شب حدود ۱۰.۴ میلیون امریکایی در رأی گیری زودهنگام در ایالت هایی که داده‌های مربوط به آن را گزارش کردند، شرکت داشته‌اند.
این در حالی است که تا ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶ تنها ۱.۴ میلیون امریکایی در رأی گیری زودهنگام انتخابات آن سال شرکت کرده بودند.
از سوی دیگر رأی گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری امریکا در حالی از روز دوشنبه در ایالت جورجیای این کشور آغاز شد که گزارش‌ها حاکی از انتظار چند ساعته رأی دهندگان در صف های طولانی در برخی حوزه‌های رأی گیری این ایالت بوده و مقام های انتخاباتی از شکسته شدن رکورد شرکت رأی دهندگان صحبت می‌کنند. گاردین نیز نوشت که ایالت جورجیا در سال های اخیر شهرتی ملی از بابت تجربه مشکلات در برگزاری انتخابات داشته است. بر اساس گزارش این روزنامه دست کم دو ناحیه از این ایالت با دستگاه‌های الکترونیکی مربوط به بررسی رأی دهندگان مشکل پیدا کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7468/4/557492/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها