دیگه چه خبر



نماینده پارلمان اسرائیل:  مشکل منطقه اشغالگری اسرائیل است نه ایران

   خبر اول اینکه، «ایمن عوده»، رئیس فراکسیون مشترک عربی در پارلمان اسرائیل (کنست) در انتقاد از توافقنامه صلح بین اسرائیل و امارات و بحرین، گفت اشغالگری اسرائیل مسأله و مشکل اصلی منطقه است نه ایران. به گزارش عصرایران، «ایمن عوده» رئیس فراکسیون 15 نفره مشترک عربی در کنست در مصاحبه با شبکه خبری «المیادین» لبنان در این باره گفته است: توافقنامه صلح بین اسرائیل و 2 کشور عربی امارات و بحرین موسوم به «توافقنامه آبراهام» بر مبنای 2 پیش‌فرض غلط بنا نهاده شده است: 1- مسأله اساسی در خاورمیانه نه اسرائیل بلکه ایران است و دوم اینکه باید در برابر این مشکل اساسی، اسرائیل و کشورهای عربی متحد شوند.او با رد پیش‌فرض این توافق گفت مسأله اصلی بحران خاورمیانه ادامه اشغالگری اسرائیل است نه ایران. 13 عضو از فراکسیون مشترک عربی 15 نفره  در پارلمان اسرائیل علیه توافقنامه صلح آبراهام رأی دادند و 2 عضو دیگر از جمله «ایمن عوده» در رأی‌گیری حضور نداشتند. عوده هنگام رأی‌گیری درباره این موافقتنامه که با رأی 80 نفر از پارلمان 120 نفره اسرائیل به تصویب رسید، به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه خانگی قرار داشت.

سید حسن خمینی کاندیدای 1400 نمی‌شود

  خبر دیگر اینکه، فرزند سید حسن خمینی می‌گوید: فکر می‌کنم تصمیم‌ پدرم مشخص است و در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا نخواهند شد. به گزارش همشهری آنلاین، سید احمد خمینی در پاسخ به اینکه اگر جمع قابل توجهی از بزرگان کشور و جریان‌های سیاسی از پدرتان دعوت کنند که برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند، چه مشورتی به پدر می‌دهید، گفت: شنیده‌ام که برخی بزرگان و دوستان پیشنهاد کاندیداتوری در این انتخابات را به ایشان داده‌اند اما مشورت در جایی لازم است که تردید و شکی برای انجام یک عمل وجود داشته باشد. در حالی که من هیچ اراده‌ای در شخص پدرم برای کاندیداتوری در انتخابات نمی‌بینم که بخواهد منتهی به شک و تردید شود و حال بخواهند با مشورت گرفتن از دیگران به یک جمع‌بندی نهایی برسند. وی در اعلام نظر خود درباره کاندیداتوری زنان، گفت: در حیطه کاندیداتوری زنان برای انتخابات، قطعاً تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد. آن کسی که می‌تواند موفق باشد چه زن باشد چه مرد؛ باید بتواند حضور یابد.

بولتون: سیاست ترامپ علیه ایران نتیجه مثبتی نداشته

  دست آخر اینکه،  مشاور امنیت ملی پیشین امریکا در گفت‌وگویی با اشاره به مواضع دولت امریکا در قبال ایران از سیاست‌های دولت ترامپ انتقاد کرد. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه ان. پی. آر، جان بولتون در پاسخ به این سؤال که آیا امریکا اکنون نسبت به چهار سال پیش امن‌تر بوده و  در وضعیت بهتری است،  با اشاره به برخی اقدامات مانند خروج از توافق هسته‌ای که آن را «کاملاً درست» تلقی کرد، گفت: مشکل این است که استراتژی جامع و کاملی در دولت ترامپ وجود نداشته است. بنابراین تصمیم‌هایی که اتخاذ شده است ما را در مدت زمانی ثابت به الگویی از یک موضع قوی‌تر در عرصه بین‌المللی نرسانده است. بولتون در ادامه گفت که سیاست‌های دولت امریکا در زمینه منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای درباره ایران و کره شمالی نتیجه مثبتی نداشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7471/3/557876/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها