روز سیاه کرونا با رکورد بی‌سابقه 337 نفر فوتی



گروه اجتماعی : دیروز را باید سیاه‌ترین روز کرونایى کشور نامید، حداقل تا اینجای کار، تلخ‌ترین و غم انگیزترین روز مردم در این هشت ماه گذشته بوده است. آن‌طور که سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد ٣٣٧ بیمار کرونایى جان خودشان را از دست دادند و این یعنى بازى اعداد و رابطه‌اش با نبودن‌ها. دیروز، ویروس کرونا برای چندمین بار چهره مرگبارتر و ترسناکی از خود نشان داد و در حقیقت همان، پاییز سیاهی که خیلی‌ از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در ماه گذشته خبرش را داده بودند، زودتر از آنچه که فکرش را می‌کردیم به سراغ ما آمد. هنوز به اواسط پاییز هم نرسیدیم که نام ٣٣٧ نفراز بیماران به لیست بلند بالای جان باختگان کرونا اضافه شد. حالا تعداد جان باختگان کرونا به ۳۰ هزار و ۷۱۲ نفر رسیده است. دیگر بحران بیخ گوش همه ماست. مسئولان درخواست اعمال محدودیت‌های بیشتر را داده‌اند چرا که وضعیت تهران با 5000 بیمار کرونایی وخیم اعلام شده است علاوه بر این 45 شهر کشور قرمز شده‌اند و تعداد بستری ها هم بیشتر از قبل شده است این درحالی است که در بیمارستان‌ها تخت خالی برای بیماران وجود ندارد. روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوت ناشی از کروناویروس در کشور را این چنین اعلام کرد: متأسفانه، ۳۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. از روز دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۲۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۴۸ نفر از آنها بستری شدند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۳۴ هزار و ۶۳۱ نفر رسید.
سیماسادات لاری گفت: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۰ هزار و ۷۱۲ نفر رسید. همچنین خوشبختانه تاکنون ۴۳۱ هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
وی گفت: ۴۷۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون چهار میلیون و ۵۴۰ هزار و ۴۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
به ‌گفته لاری، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان‌ جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان‌ رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان‌ غربی، مرکزی، کرمان، خراسان ‌شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی همچنین در توضیح استان‌های در وضعیت هشدار گفت: استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7472/5/557888/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها