ایران در ایران




پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه الکترونیکی می‌شود

کرمانشاه - مدیرعامل سازمان فاوا(فناوری اطلاعات و ارتباطات) شهرداری کرمانشاه از پیگیری برای الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس خبر داد.
به‌ گزارش ایسنا، محمدرضا لطفی با بیان اینکه سازمان فاوا در حوزه سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه شهرداری فعال است، گفت: با همکاری سه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، سازمان فاوا و سازمان حمل‌ونقل مسافر، شهرداری کرمانشاه در حال پیگیری است که فراخوان آن داده شده و جزئیات این طرح در اختیار سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی است.
وی افزود: با راه‌اندازی این طرح افراد می‌توانند با همراه داشتن کیف پول الکترونیکی، پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس را الکترونیکی انجام دهند که در این شرایط کرونا بسیار حائزاهمیت است و ضرورت راه‌اندازی آن دوچندان احساس می‌شود. وی همچنین از راه‌اندازی سیستم یکپارچه مالی در شهرداری خبر داد و افزود: این نرم افزار تمام سیستم‌های مالی شهرداری را یکپارچه کرده که این امر تسریع امور شهرداری و شفافیت در برنامه‌های مالی را به‌دنبال دارد.

آسیب به بنای قاجاری سرخه به‌دلیل همکاری نکردن مالک

سمنان - سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه از آسیب‌های جدی به خانه عزیزی در سرخه به‌دلیل عدم همکاری مالک این بنای ارزشمند دوران قاجار خبر داد.
به‌گزارش ایسنا بهمن اخلاقی 28 مهرماه 1399 از تلاش برای مرمت این بنای ارزشمند خبر داد و افزود: طرح مطالعات مرمت اضطراری خانه عزیزی سرخه که در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده پایان یافته است. وی با اشاره به اهداف مرمت اضطراری این بنا افزود: پی‌بندی قسمت‌های آسیب‌دیده، دیوارچینی بخش‌های تخریب شده، شمع‌کوبی، سبک‌سازی بام، تیر‌ریزی و اجرای مجدد بام، کاهگل سطح بام و... از جمله برنامه‌های مرمت اضطراری این خانه تاریخی است.
او با اشاره به اینکه خانه عزیزی در فهرست ملی به ثبت رسیده است، گفت: این بنا در تملک مالک خصوصی است و همکاری نکردن مالک، منجر به تخریب و وارد شدن آسیب‌های جدی به این بنای تاریخی با ارزش شده است و بر این اساس، مطالعات مرمت اضطراری این بنا توسط اداره میراث‌فرهنگی سرخه انجام شد. اخلاقی با بیان اینکه خانه تاریخی عزیزی در محله پشت خندق سرخه که از محلات قدیمی و با اصالت شهر محسوب می‌شود، قرار دارد، گفت: این خانه تاریخی از یادگاران دوره قاجار است.
اخلاقی با اشاره به اینکه این خانه دارای یک در ورودی در قسمت جنوبی خانه بوده که به‌ محض ورود به خانه، نمای سنتی آن ملموس و قابل مشاهده است، تصریح کرد: این خانه اتاق‌های متعددی مشتمل بر بادگیر، آب‌انبار شخصی، مطبخ و... دارد.

98 درصد خانه های آسیب دیده سیل گلستان بازسازی شدند

گرگان - با گذشت بیش از ۵۰۰ روز از سیل گلستان، تنها 2 تا 3 درصد خانه‌های آسیب‌دیده به‌طور کامل بازسازی نشده‌اند و مسئولان قول مساعد دادند که این خانه‌ها نیز تا پیش از فصل سرما تکمیل شود.
به‌گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۲ استان درگیر سیل شدند، گفت: گلستان جزو استان‌هایی بود که بیشترین خسارت را در سیل دید. هیچ واحد مسکونی را نداریم که خسارت آن پرداخت نشده باشد.
وی افزود: درمجموع ۸۱۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی در استان پرداخت شده است. برای واحدهای احداثی در شهرها ۹۴ میلیون تومان و روستاها ۷۶ میلیون تومان پرداخت شد. این مبلغ متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدها به‌صورت مرحله‌ به‌ مرحله قابل برداشت بوده است.
به‌گزارش ایسنا، حدود ۲۲ هزار واحد مسکونی گلستان در سیل سال ۹۸ دچار آسیب شدند که از این تعداد ۷۷۰۷ واحد احداثی و مابقی تعمیراتی بود.

فعالیت بندر شادگان از سرگرفته شد

آبادان - سرپرست فرمانداری شادگان گفت: با پیگیری شورای تأمین استان خوزستان فعالیت بندر شادگان از دیروز از سرگرفته شد.
به گزارش ایرنا، امید صبری‌پور اظهار داشت: با هدف رونق بیشتر فعالیت‌های بازرگانی و همچنین زمینه‌ مساعد در اسکله تجاری شادگان ترخیص کالای همراه مسافر در بندر شادگان از سرگرفته شد.
وی افزود: کالاهای زیادی در بندر شادگان انبار شده بودند که با همکاری شورای تأمین استان خوزستان، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان از امروز ترخیص این کالاها در این بندر آغاز شد و بازارچه همراه مسافر نیز در این شهرستان فعالیت خود را ازسرگرفت.
صبری‌پور بیان کرد: مردم شادگان باید از شرایط و ظرفیت ایجاد شده در بندرتجاری این شهرستان استفاده کنند زیرا ماندگاری بندر به رونق و تردد شناورها در آن بستگی دارد.

پرداخت تسهیلات کرونا به فعالان صنایع دستی قزوین

قزوین - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین از پرداخت بیش از ۱۹ میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات کرونا در حوزه صنایع دستی خبر داد.
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید میثم حصاری گفت: در استان ۳۲۲ متقاضی درخواست تسهیلات با اشتغالزایی هزار و ۳۳۹ نفر و مبلغ درخواستی ۱۴۷ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال در رسته صنایع دستی، در سامانه کارا ثبت‌نام کردند.
حصاری افزود: از این تعداد تاکنون ۲۳۶ پرونده متقاضی با اشتغالزایی ۲۴۲ نفر، به میزان ۱۹ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند. وی گفت: هنرمندان صنایع دستی می‌توانند با ورود به سامانه کارا برای ثبت‌نام و استفاده از تسهیلات کرونا با کارمزد ۱۲ درصد تا پایان مهرماه اقدام کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7472/11/557913/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها