«خون شد» فعلاً اکران نمی‌شود، بازیگران «خائن کشی» به صف می‌شوند

کیمیایی در میدان سینما



فرهنگی/ نگاهی به خبرهای منتشر شده در حوزه سینما در چند وقت اخیر نشان از حضور پررنگ مسعود کیمیایی دارد؛ فیلمسازی که از یک‌سو برای ساخت فیلم تازه‌اش خبرساز است و از سوی دیگر برای اکران آخرین ساخته‌اش. اواخر هفته گذشته امیرحسین حیدری، مدیر شرکت پخش نمایش‌گستران از تدارک برای اکران فیلم «خون شد» در آبان ماه خبر داد. خبری که البته قطعیت ندارد و با توجه به فیلم‌های اعلام شده برای اکران و تعطیلی سینماها بعید به نظر می‌رسد که به اکران آبان ماه برسد. حتی آن طور که مرتضی شایسته به «ایران» می‌گوید این فیلم به شورای صنفی نمایش وصول نشده است. محمدصادق رنجکشان، سرمایه‌گذار این فیلم هم در گفت‌وگو با «ایران» تأکید می‌کند که به هیچ عنوان «خون شد» را در شرایط موجود اکران نخواهد کرد.
از «خون شد» بیست‌ونهمین فیلم کارنامه مسعود کیمیایی سال گذشته در غیبت خود خواسته کارگردان در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. اگر چه این فیلم با فیلم‌های موفق پیش و پس از انقلاب کیمیایی فاصله داشت و همچون آثار پر انتقاد سال‌های اخیرش با واکنش‌های متفاوت منتقدان مواجه شد اما به هر حال هر حضور کیمیایی در میدان سینما برای اهالی و علاقه‌مندان این حوزه جذاب و کنجکاوی‌برانگیز است. از این رو وقتی اواخر شهریورماه خبر صدور پروانه ساخت برای فیلم تازه‌اش منتشر شد، در میان اخبار تولیدات سینمایی باز هم فیلم تازه این فیلمساز بر صدر اخبار قرار گرفت.
فیلم‌های اخیر کیمیایی اغلب به خاطر همکاری با چهره‌هایی چون منصور لشکری قوچانی در «قاتل اهلی» و جواد نوروزبیگی در «خون شد» به عنوان تهیه‌کننده حاشیه‌ساز شده است و در اولین خبرها از فیلم تازه‌ او «خائن‌کشی» هم حضور علی اوجی در مقام تهیه‌کننده شگفتی‌ساز بود. مدیر برنامه‌های رضا یزدانی و یکی از تهیه‌کنندگان پرکار موسیقی ایران که اگر چه چند سالی است پا به عرصه نمایش هم گذاشته اما تجربه‌ای در تهیه‌کنندگی سینما ندارد. کیمیایی در روند ساخت «قاتل اهلی» روزهای پرهیاهویی را تجربه کرد و اختلاف‌نظر و درگیری لفظی سنگین این فیلمساز و منصور لشکری‌قوچانی حتی به نشست خبری این فیلم در جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر هم کشیده شد. او سال گذشته هم با اعلام انصراف از حضور در جشنواره فیلم فجر، اقدام همدلانه تهیه‌کننده «خون شد» را به همراه نداشت و نوروزبیگی اعلام کرد که این فیلمساز فقط می‌تواند از بخش کارگردانی در داوری انصراف بدهد. این بار هم قرار گرفتن نام کیمیایی در کنار علی اوجی از همان لحظه صدور پروانه ساخت فیلم با موضع‌گیری‌های قابل توجه همراه شده است.
تا به اینجای کار حضور علی اوجی که در این سال‌ها به فرد اصلی پشت‌پرده برنامه «دورهمی» تبدیل شده در همین مرحله انتخاب بازیگر شگفتی‌ساز است. روز گذشته خبر غافلگیرکننده اولین همکاری مهران مدیری با کیمیایی در این فیلم منتشر شد. این دو البته قرار بود در فیلم «جرم» در کنار هم باشند که به دلایلی میسر نشد. پیش از این امیر آقایی و سارا بهرامی به عنوان اولین بازیگران
«خائن کشی» معرفی شده بودند. کیمیایی پیش از ساخت «متروپل» به دنبال آن بود که «خائن کشی» را بسازد اما به دلیل پیدا نکردن سرمایه‌گذار قید کار را زد. در آن هنگام در کنار پولاد کیمیایی از شهاب حسینی، حامد بهداد و فریبرز عرب‌نیا به عنوان گزینه‌های ایفای نقش اصلی فیلم نام برده می‌شد. طبق اخبار منتشر شده در یکی از رسانه‌ها، گویا کیمیایی در «خائن کشی» قصد دارد نگاهی به زندگی مهدی بلیغ داشته باشد؛ کلا‌هبرداری که حتی کاخ دادگستری تهران را هم فروخت!  کیمیایی که در این سال‌ها تلاش زیادی برای ساخت فیلمنامه دیگرش، «تبعید سایه‌ها» داشته و به دلیل هزینه بالای ساخت، تصویری کردن این فیلمنامه را به پیداکردن سرمایه‌گذار موکول کرده، همزمان نامش در میان فهرست سریال‌سازان شبکه نمایش خانگی هم شنیده می‌شود. محمدرضا نادری مجری طرح سریال «جسدهای شیشه‌ای» بهمن ماه سال گذشته از نگارش فیلمنامه این سریال خبر داد. «جسدهای شیشه‌ای» عنوان رمانی است که در دهه هشتاد توسط مسعود کیمیایی نوشته شده و تا امروز ۲۶ بار تجدید چاپ شده است. در اطلاعات اولیه نام جواد نوروزبیگی و هومن کبیری به عنوان تهیه‌کنندگان این سریال مطرح شد. قرار بود نگارش این سریال توسط میترا عرفانی و پیمان شیرخانی و به سرپرستی مسعود کیمیایی تا بهار امسال به پایان برسد و بلافاصله پس از آن کیمیایی مشغول ساخت شود اما آن طور که به نظر می‌رسد تولید این سریال هم تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته و فعلاً اولویت کیمیایی به سامان رساندن سی‌امین فیلم بلند سینمایی‌اش است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7472/19/557944/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها