دیگه چه خبر؟



توهین به رئیس جمهوری مورد تأیید بزرگان و علما  نیست

   خبر اول اینکه، نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی درخصوص اعدام رئیس جمهوری گفت: این حرف‌ها به هیچ وجه مورد تأیید بزرگان و علما نیست. به گزارش ایلنا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی افزود: این حرف‌ها قابل قبول نیست، چرا که هتک حرمت یک مؤمن، به هیچ وجه زیبنده نیست. آیت‌الله مقتدایی در پاسخ به این سؤال که آیا آقای ذوالنوری هتک حرمت آقای روحانی -رئیس جمهوری- را کرده است، گفت: بله، هتک حرمت کرده است و این کار زیبنده نیست؛ البته ممکن است اعتراض و اشکال به آقای روحانی وارد باشد اما این جور حمله کردن و پاسخ دادن مصلحت نیست. نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سخنان اخیر مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مورد آقای روحانی رئیس جمهوری، مورد تأیید بزرگان و علما نیست، گفت: اعتراض به آقای روحانی وارد است اما این جور صحبت کردن به هیچ وجه مورد تأیید نبوده و نیست. آیت‌الله مقتدایی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه تحلیل شما درخصوص صلح امام حسن(ع) با معاویه که این روزها در مورد آن بحث می‌شود، چیست؟ گفت: صلح امام حسن(ع) با معاویه، بر اساس مصالح مردم نبود، بلکه امام مجبور شد و چاره‌ای جز صلح نداشت. نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی هوشیار باشیم، گفت: در شرایط فعلی که دشمن شدیدترین تحریم‌ها و دشمنی‌ها را با ما دارد، جز ایجاد وحدت و همدلی، راه دیگری نداریم؛ یعنی همان امری که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند؛ بنابراین اگر کسی اشکالی هم به مسئولان کشور دارد برود و مطرح کند، اما اینکه بخواهند مطالب نادرست را بیان کرده و به رسانه‌ها هم بکشانند، باعث ایجاد دودستگی در جامعه خواهند شد و این به مصلحت نظام و کشورمان نیست.

چه کسانی از لیست تحریم درآمدند

  خبر دیگر اینکه،  پایان تحریم تسلیحاتی ایران بر اساس برجام در کنار فراهم کردن امکان خرید و فروش تجهیزات نظامی، نام 23 نفر از شخصیت‌های نظامی ایرانی را نیز از محدودیت‌های تحریمی بیرون آورده است. ایسنا در گزارشی در همین باره نوشته: هر چند مقامات نظامی کشور به طور شخصی حساب مالی در کشورهای مختلف بویژه اروپا و امریکا ندارند اما رفع این ممنوعیت‌ها برای تعاملات رسمی نظامی کشور بویژه در قراردادهای نظامی بسیار مؤثر خواهد بود. بر این اساس، تحریم افراد زیر از 27 مهرماه پایان یافته است؛ مرتضی بهمنیار، احمد وحید دستجردی، رضاقلی اسماعیلی، محمدمهدی نژادنوری، یحیی رحیم صفوی، حسین سلامی (سلیمی)، فریدون عباسی دوانی، علی اکبر احمدیان، احمد درخشنده، محسن فخریزاده مهابادی، محمد حجازی، محسن حجتی، مهرداد اخلاقی کتابچی، ناصر ملکی، مرتضی رضایی، مرتضی صفری، محمدرضا زاهدی، محمدباقر ذوالقدر، محمد اسلامی، محمدرضا نقدی، عظیم آقاجانی و علی‌اکبر طباطبایی. نام شهید حاج قاسم سلیمانی هم در این لیست قرار داشت.

صدور رأی پرونده موسوم به  بیانیه 77 نفر

  دست آخر اینکه،حجت کرمانی، وکیل علی شکوری‌راد از تأیید حکم یک سال حبس وی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق صدور «بیانیه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی» و همچنین تأیید حکم یک سال حبس صدیقه وسمقی، محسن آرمین، محمدحسین کروبی، قربان بهزادیان‌نژاد و مهدی محمودیان به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق امضای بیانیه موسوم به ۷۷ نفر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران خبر داد. به گزارش سایت امتداد، همچنین مهدی محمودیان در دادگاه بدوی علاوه بر اتهام مذکور به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به چهار سال حبس تعزیری، ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، ۲ سال منع خروج از کشور و ۴ ماه خدمات عمومی محکوم شده بود که این حکم نیز عیناً از سوی دادگاه تجدید نظر تأیید شده است.
به گفته‌ این وکیل دادگستری بر اساس رأی صادره در شعبه بدوی خانم‌ها آذر منصوری، ریحانه طباطبایی و آقایان عیسی سحرخیز، عبدالله رمضان‌زاده، محمد صادق نوروزی، مهدی دریس‌پور و حسن اسدی‌زیدآبادی، محسن امین‌زاده از اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» تبرئه شده بودند. لازم به ذکر است «بیانیه موسوم به ۷۷نفر» درخصوص حوادث آبان‌ماه ۹۸ در اعتراض به افزایش قیمت بنزین و دعوت به عدم خشونت در برخورد با معترضان و بیانیه «حزب اتحاد ملت ایران اسلامی» نیز در تحلیل حوادث آبان ۹۸ منتشر شده بودند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7472/3/557987/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها