سفر مقام ارشد دولت ترامپ به سوریه



گروه جهان/ دولت سوریه با تأیید خبر «وال‌استریت ژورنال» درباره سفر یک مقام امریکایی به دمشق، تأکید کرد، ادامه هرگونه مذاکره با واشنگتن مشروط به خروج نیروهای امریکایی از سوریه خواهد بود.
به گزارش سایت شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، بنا بر اطلاعاتی که روزنامه «وال استریت ژورنال» منتشر کرده است، یک مقام ارشد دولت امریکا چندی پیش به منظور مذاکره با مقامات دمشق درباره آزادی زندانیان امریکایی که در زندان‌های سوریه بسر می‌برند، به این کشور سفر کرده است. دو مقام امریکایی نیز در گفت‌و‌گو با «سی‌ان‌ان» این خبر را تأیید کردند. این اولین تماسی است که بین دو دولت امریکا و سوریه از سال 2012 به این سو انجام می‌شود. البته اوایل سال 2020 نیز اخباری درباره نامه نگاری «دونالد ترامپ» برای «بشار اسد» و درخواست او برای گفت‌و‌گوی مستقیم با سوریه درباره «آستین تیس»، روزنامه نگاری که سال 2012 در سوریه ناپدید شد، منتشر شده بود.
در پی انتشار خبر «وال‌استریت ژورنال» روزنامه «الوطن» چاپ سوریه نیز خبر داد، در تماس‌هایی که با دولت سوریه داشته است، مقامات دولت تأیید کرده‌اند که «راجر کارستینس»، فرستاده ویژه رئیس جمهور امریکا در امور افراد ربوده شده و «کاش پاتل»، دستیار رئیس جمهور امریکا و مدیر مبارزه با تروریسم در کاخ سفید در ماه اوت (مرداد) با سفر به دمشق با سرلشکر «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه در دفتر وی دیدار و درباره موضوعات مختلف و یک‌سری پیشنهادها و درخواست‌ها گفت‌و‌گو کردند. به گزارش ایرنا، «الوطن» تأکید کرده است، این منابع که ترجیح دادند نامشان فاش نشود، گفته‌اند، این اولین سفر مقامات امریکایی در این سطح به سوریه نیست بلکه پیش از این مقامات امریکایی سه بار به دمشق سفر کردند اما هربار با همان موضع سوریه مبنی بر اینکه پیش شرط هرگونه مذاکره‌ای، خروج نیروهای امریکایی از شرق سوریه است، مواجه شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7472/4/557992/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها