معمار «پیمان اسلو» درگذشت




گروه جهان/ صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطین روز گذشته در سن 65 سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.
به گزارش سایت شبکه خبری «بی بی سی»، صبح دیروز بیمارستانی که «صائب عریقات» در آن بستری بود، با اعلام وخیم شدن حال وی از خانواده‌اش خواست برای آخرین دیدار به بیمارستان بروند. بیمارستان همچنین بیانیه‌ای را منتشر و در آن اعلام کرد: «عریقات به دلیل مشکلات تنفسی در کما به سر می‌برد و حال او رو به وخامت گذاشته است. درمان او چالشی بزرگ برای بیمار و بیمارستان بود. زیرا وی سه سال قبل تحت عمل پیوند ریه قرار گرفته بود و علاوه بر ابتلا به کووید 19 از ضعف در سیستم ایمنی بدن و عفونت باکتریایی رنج می‌برد.»
«صائب عریقات»، دبیر اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و مشاور «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود. وی بیش از 25 سال مذاکره کننده اصلی فلسطینی‌ها با اسرائیل در پروژه‌های مربوط به سازش بود. بسیاری او را یکی از معماران پیمان اسلو معرفی می‌کردند که منجر به امضای چندین توافق بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی شد. وی 9 اکتبر (18 مهرماه) در توئیتی از مثبت شدن تست کرونای خود خبر داد و نوشت، به خاطر پیوند ریه‌ای که قبلاً داشته است، دچار ضعف در سیستم ایمنی بدنش بوده و به همین دلیل درگیر وضعیت وخیمی است. او با این حال امیدوارانه نوشت: «خدا را شکر همه چیز تحت کنترل است.»
«عریقات» با بدتر شدن شرایط بیماری‌اش، به بیمارستانی در سرزمین‌های اشغالی منتقل شد. بیمارستانی که وی در آن بستری شد، بیمارستانی اسرائیلی بود. اما رئیس بیمارستان مدعی شد با «عریقات» مثل هر بیمار دیگری برخورد می‌کند و تمام تلاش خود را برای بهبودی او به کار می‌گیرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7472/4/557993/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها