اخبار



رکود طرح مدیریت پسماند در سایه کرونا

بیرجند - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: اکنون تفکیک زباله، پردازش زباله و ایجاد سایت‌های زباله به حالت راکد درآمده که امیدواریم هرچه سریع‌تر این بیماری رفع شود و بتوانیم برنامه‌های مدیریت پسماند را با کیفیت بهتری دنبال کنیم.
به گزارش ایسنا، حسن اکبری با بیان اینکه موضوع زباله‌های کرونایی بسیار نگران کننده است اظهار کرد: تلاش زیادی در زمینه تفکیک زباله خشک و ‌تر انجام شده است که با شیوع کرونا تلاش‌ها به حالت راکد درآمد. وی با بیان اینکه مجبور به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت هستیم، افزود: اکنون با شیوع کرونا، مصرف موادی که قبلاً معمول نبوده بیشتر شده و به اجبار تولید زباله‌های پلاستیکی بیشتر شده و از سویی دیگر مسأله بازیافت آنان مطرح نیست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون تفکیک زباله، پردازش زباله و ایجاد سایت‌های زباله به حالت راکد درآمده که امیدواریم هرچه سریع‌تر این بیماری رفع شود و بتوانیم برنامه‌های مدیریت پسماند را با کیفیت بهتری دنبال کنیم.اکبری ادامه داد: در حوزه زباله‌های علوم پزشکی، مطب‌ها و بیمارستان‌ها نظارت بیشتری داریم تا این پسماندها بی‌خطرسازی شوند تا از پخش شدن پسماندهای عفونی به طبیعت جلوگیری کنیم.

15 درصد دانش‌آموزان خراسان جنوبی
در «شاد» غایب هستند

بیرجند - رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش‌وپرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: با گذشت بیش از یک ماه و نیم از آغاز سال تحصیلی جدید، ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان جنوبی در شبکه آموزشی دانش‌آموزان «شاد»، غایب هستند که علت اصلی آن نبود زیرساخت‌های لازم است.
حسینی فرد، به خبرنگاران گفت: حدود ۲۶ هزار دانش‌آموز در سراسر استان به‌علت نبود زیرساخت‌های لازم برای اتصال به اینترنت از آموزش‌های مجازی در شبکه شاد محروم‌اند.
 وی افزود: این دانش‌آموزان در ۳۰۰ نقطه استان که شامل مناطق محروم بویژه شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان، سربیشه، درمیان و خوسف هستند که به‌صورت حضوری در مدارس حاضر می‌شوند و از درس نامه‌هایی که توسط معلمانشان تولید شده استفاده می‌کنند.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به حل مشکل اینترنت دانش‌آموزان روستایی و عشایری استان بر اساس انعقاد تفاهمنامه فی ما بین آموزش و پرورش و فناوری ارتباطات، تصریح کرد: فقر اقتصادی، کمبود منابع یادگیری، محرومیت از زیرساخت‌های فناوری، علمی و فرهنگی از مهم‌ترین تفاوت‌های مناطق روستایی، عشایری و مرزی با دانش‌آموزان مناطق برخوردار است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7476/11/558423/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها