اخـــــــــبار




مشکلات اینترنت ۲۵ روستا رفع می‌شود

مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات با اعلام رفع شدن مشکل پوشش اینترنت دانش‌آموزان روستای بلوکات، از عزم وزارت ارتباطات برای حل مشکل ۲۵ روستای جدید خبر داد. به گزارش ایرنا وزیر ارتباطات اوایل هفته پس از انتشار عکسی از وضعیت نامناسب پوشش اینترنت در روستای بلوکات (استان گیلان)، به مسئولان ذیربط  دستور داد به‌سرعت این مشکل را حل کنند و تا حل نشدن این مسأله مسئولان حق ندارند به محل زندگی خود برگردند.
پس از این ماجرا بود که تعداد زیادی از روستاییان در توئیتر از وزیر ارتباطات خواستند مشکل روستای آنها را نیز حل کند. اکنون تیم توسعه ارتباطات روستایی در حال برنامه‌ریزی برای حل کردن مشکلات ۲۵ روستایی هستند که در فضای توئیتر به آن اشاره شده است.
مهرداد ترابیان مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات درباره مشکلات اینترنت در روستاها گفت: روستاهایی که هنوز ارتباطات در آنجا برقرار نشده است، دو دسته هستند؛ در برخی از روستاها به دلایل متفاوت، امکاناتی که منجر به اتصال سرویس شود وجود ندارد. در برخی دیگر، سرویس وجود دارد اما کیفیت سرویس در استفاده از آن مورد قبول نیست، در اغلب این روستاها می‌توان با بهینه‌سازی سایت، مشکل را رفع کرد، البته اگر سرقت یا خرابی باتری رخ نداده باشد.وی درباره مشکلی که اتصال اینترنت در روستای بلوکات را با مشکل رو به رو کرد، افزود: مدرسه مورد نظر به شبکه ملی متصل شده بود و مشکل ارتباطی زیادی در مدرسه وجود نداشت. سایت ارتباطی در این روستا قبلاً احداث شده بود و تنها قسمت‌هایی از روستا مشکل ارتباط اینترنت همراه داشتند که همان روز مشکل را حل کردیم. وزیر ارتباطات پس از اطلاع از مشکلی که وجود داشت، دستور داد مدیرکل ارتباطات استان به منطقه بروند و مشکل را حل کنند؛ در فاصله سه روزی که از ماجرا گذشته است، وزیر ارتباطات به طور لحظه‌ای وضعیت اتصال روستا را با من چک می‌کرد؛ برای رفع کردن این مشکل هر دو اپراتور مسلط کشور بهینه‌سازی سایت‌های خود را که در این روستا وجود داشت  آغاز کردند. سایت ایرانسل در دید رادیویی خود مانع داشت، اما همراه اول با مشکلاتی از این دست رو به رو نبود؛ شرایط جغرافیایی این روستا خاص است و پوشش پیچیده‌ای دارد. حدس من این بود که کار ایرانسل سخت‌تر باشد اما اکنون هر دو سایت در وضعیت بسیار خوبی بسر می‌برند.

انسداد 343هزار سیم‌کارت‌ به دلیل ارسال پیامک‌های مزاحم

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) ۳43 هزار و ۲۰۰ سیم کارت را به‌ دلیل ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم مسدود کرد. به گزارش «ایران» این آمار مربوط به پایان مهرماه ۹۹ است و طی ۷ ماه گذشته حدود ۱۰۰ هزار سیم کارت به‌ دلیل ارسال پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی از سوی رگولاتوری قطع شده است.این در حالی است که تا پایان سال ۹۸ سازمان رگولاتوری شمار قطع سیم کارت مزاحم پیامکی را حدود ۲۴۶ هزار سیم کارت اعلام کرده بود.کاربرانی که از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی برای آنها ارسال می‌شوند ناراضی هستند، می‌توانند از طریق سامانه دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» شماره‌هایی که این پیامک‌ها را ارسال کرده‌اند به رگولاتوری اعلام کنند.

چت واتس اپ  به گزینه به طور دائم بی‌صدا تجهیز می‌شود

واتس اپ  ویژگی جدیدی ارائه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد چت‌های خاصی را به طور دائم « میوت»کنند.به گزارش مهر واتس اپ  در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد ویژگی جدیدی به‌نام «همیشه» (Always) را به تنظیمات چت خود می‌افزاید، البته درحال حاضر این ویژگی به طور آزمایشی در یک نسخه« بتا »عرضه شده است.
پیش از این آپدیت، تنظیمات میوت کردن دارای ۳ گزینه بود و به کاربر اجازه می‌داد یک چت را به مدت ۸ ساعت، یک هفته یا یک سال میوت کند. اکنون گزینه سوم به «همیشه» تغییر یافته و کاربر با انتخاب آن می‌تواند یک مخاطب را به طور دائم میوت کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7476/17/558458/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها