اخبار



جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای ناقضان محدودیت تردد

رئیس عملیات ویژه پلیس راه گفت: در راستای اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروهای غیر بومی، ‌تعداد کمی از رانندگانی که اصرار و پافشاری بی‌مورد بر ادامه مسیر داشتند جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شده و برگشت داده شدند. سرهنگ بهروز خانپور در خصوص آخرین وضعیت جاده‌ها با توجه به اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی به فارس گفت: با ابلاغ ستاد مدیریت بیماری کرونا مبنی بر ایجاد محدودیت و ممنوعیت تردد در جاده‌ها، مأموران پلیس راه از ساعت 12 روز 12 آبان در ورودی و خروجی 25 استان کشور مستقر شده و نسبت به اجرای این مصوبه تا ساعت ۲۴ روز شانزدهم اقدام خواهند کرد. وی با بیان اینکه در روز اول اجرای این طرح اندکی با تراکم و تجمع خودروها در ورودی و خروجی شهرها مواجه بودیم گفت: خیلی از هموطنان در روز اول اجرای طرح اعلام می‌کردند که از موضوع ممنوعیت تردد اطلاع نداشته اند؛ اما خوشبختانه ‌به مرور شاهد کاهش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی بودیم؛ به طوری که در حال حاضر در اکثر محورهای مواصلاتی کشور ترددی عادی و بسیار روان را شاهد هستیم. سرهنگ ‌‌خانپور گفت: افراد در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که در ایام نوروز اجرا شد می‌توانستند با بیمه نامه، ‌کارت ملی و سند خانه اجازه تردد بگیرند این بار ملاک عبور فقط شماره پلاک خودرو است؛ بنابراین با سخت‌گیری به وجود آمده تعداد زیادی از خودروها برگردانده شدند.
وی تصریح کرد: درصد بالایی از رانندگان از موضوع تمکین کرده و بعد از اینکه متوجه می‌شدند اجازه عبور ندارند برمی‌گشتند اما درصد اندکی پافشاری و اصرار بر ادامه مسیر داشتند که مأموران مجبور به اعمال جریمه شدند. وی ادامه داد: در دو استان تهران و البرز هیچ محدودیتی برای تردد بین این دو استان وجود نداشته و خودروها براحتی می‌توانند عبور کنند.

ازدحام در بیمارستان‌ها یکی از علل مهم افزایش مرگ و میر

 رئیس دانشگاه بقیه‌الله(عج) گفت: یکی از مهم‌ترین علل افزایش مرگ و میر‌های کرونا ازدحام در برخی بیمارستان هاست که حتماً باید با اضافه کردن بیمارستان‌های خصوصی، این مشکل را حل کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر ابوالقاسمی در جلسه ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تعداد فوتی‌ها مربوط به استان تهران است؛ افزود: اگر این بیماری در تهران کنترل شود الگویی برای سایر استان‌ها خواهد بود. وی گفت: به پیش‌بینی‌ها بی‌توجه هستیم، از واقعیت‌ها عقب هستیم و امروز می‌دانیم که هفته آینده چه خبر است و ستاد تهران هم پیش‌بینی می‌کند، اما از زمان تصمیم‌سازی تا تصمیم‌گیری با تأخیر مواجهیم. رئیس دانشگاه بقیه‌الله گفت: برای کاهش مرگ و میر باید سازمان‌های بیمه‌ای با همه ظرفیت به میدان بیایند. وی گفت: باید بیمارستان‌های شلوغ تهران را خلوت کنیم تا مرگ و میر‌ها پایین بیاید و اکنون ۳۰ تخت آی سی یو در بیمارستان بقیه‌الله را به ۱۰۰ تخت افزایش داده‌ایم و یکی از مهم‌ترین علل افزایش مرگ و میر ازدحام بیماران در برخی بیمارستان هاست. رئیس دانشگاه بقیه‌الله گفت: حتماً باید بیمارستان‌های خصوصی بیشتر به میدان بیایند و بیمه هم همکاری کند؛ اگر زنجیره انتقال قطع نشود حداقل تا سال آینده درگیر این بیماری هستیم. ابوالقاسمی گفت: کسانی هم که از میان مردم قرار است همکاری کنند حتماً باید آموزش‌های مناسب را فرا بگیرند و الا گرفتاری‌های ما در عرصه بهداشت و درمان بیشتر می‌شود. وی با اشاره به اینکه ما در بخش بهداشت سرمایه‌گذاری کمی کرده ایم، گفت: تعداد آزمایش‌های انجام شده در کشور ما کم است در صورتی که تشخیص زودهنگام بیماری و آگاه کردن فرد فقط با تست امکان پذیر است. ابوالقاسمی گفت: ما در چند روز گذشته مراجعانی داشتیم که هیچ علامتی نداشتند، اما تست آنها مثبت بود و آنقدر این افراد بدون علامت بودند که ما به تست‌های خودمان شک کردیم و چندین بار انجام دادیم و باز دیدیم مثبت است و برخی از آنها تا یک هفته بعد علامت دار نشدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7483/5/559230/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها