شهر



حناچی : متروی تهران به خط راه آهن متصل می‌شود

شهردار تهران گفت: چهار ایستگاه جدید به خط ۶ مترو اضافه می‌شود و این خط با اتصالات کوچکی به راه آهن متصل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین ورود دستگاه حفاری مکانیزه به ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم با بیان اینکه در کارهای مهندسی معمولاً نقاط عطفی وجود دارد و همواره در یاد کسانی که در این پروژه‌ها هستند، می‌ماند، گفت: اتصال دستگاه عظیم حفاری و رسیدن به جایگاه‌هایی که نقطه عطف تلقی می‌شود از همین جنس است. وی بیان کرد: به خواسته‌های پیمانکار پروژه خط ۶ و کمبود مالی آن با پیگیری اوراق مشارکت رسیدگی می‌کنیم.
وی ادامه داد: زیرساخت‌های مترو به خصوص در خطوط ۶ و ۷ فراهم شده و بیشترین مشکل واگن و تأمین اعتبار است که شهرداری در این تأمین اعتبار تنهاست. حناچی با اشاره به اینکه تعداد مسافران مترو و اتوبوس اکنون در ایام کرونا به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده گفت: اما این شرایط به قبل باز می‌گردد و نیاز به حمایت دارد.
وی افزود: برای پروژه‌ای که روزانه با چهار میلیون مخاطب روبرو است، حمایت بیشتری نیاز داریم. اوراق مشارکت ۹۸ رسیده است، اما مشکلات اداری در تأمین اجتماعی داریم که انتظار داریم مشکلات هر چه زودتر حل شود.
حناچی گفت: امروز بخش انتهایی خط ۶ مترو اضافه می‌شود و چهار ایستگاه به این خط اضافه خواهد شد. این پروژه از پروژه‌های پیچیده‌ای بود که از سفره چشمه علی عبور می‌کرد و نگرانی‌های زیادی وجود داشت که به تدبیر مهندسان کار انجام شد.

رئیس شورای شهر تهران:
کرونا آمار مسافران مترو و اتوبوس را بشدت کاهش داد

رئیس شورای شهر تهران گفت: براساس آمارهای موجود تعداد سفرهای شهروندان با مترو و اتوبوس قبل ازکرونا حدود ۵ و نیم میلیون سفر بود که سه میلیون سفر با مترو و مابقی با اتوبوس ثبت شده است. اما با شیوع پاندمی کرونا، آمار مسافران مترو و اتوبوس بشدت کاهش یافت، به گونه‌ای که در فروردین ماه امسال، آمار مسافران به حدود ۴۰۰ هزار نفر یعنی به یک هشتم رسید.
محسن هاشمی به ایسنا، گفت: با این حال با باز شدن فضاهای اقتصادی و ادارات تعداد مسافران افزایش یافت که کمتر از یک میلیون نفر با مترو و همین مقدار با اتوبوس سفر می‌کردند که البته با وجود رشد مسافر باز هم به کمتر از نصف مسافران در گذشته رسیده بودیم.
وی با بیان اینکه با رشد تعداد مسافران در شبکه حمل‌ونقل عمومی امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیست، افزود: شهرداری با گندزدایی و ضدعفونی کردن مدام وسایل حمل‌ونقل عمومی، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کند، اما رعایت فاصله‌گذاری در شبکه حمل ونقل با این نوع فعالیت مراکز اداری و اقتصادی امکان پذیر نیست.
هاشمی ادامه داد: برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو نیازمند تجهیزات هستیم، به گونه‌ای که در حال حاضر ۱۳۰۰ واگن در شبکه مترو داریم که 20 درصد آنها نیز در حال نگهداشت است و به همین اندازه برای رعایت پروتکل‌ها نیازمند واگن هستیم و در اتوبوسرانی نیز وضعیت اینگونه است که در حال حاضر ۵۹۰۰ اتوبوس در شبکه ناوگان داریم که بخشی از آن هم در حال تعمیرات است و به همین اندازه نیازمند اتوبوس کمکی هستیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7483/5/559232/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها