ایران در ایران




پیشنهاد منع تردد شبانه در پی اوضاع وخیم کرونا

کرمانشاه - وضعیت کرمانشاه از نظر شیوع کرونا نامناسب است؛ در ۲ شبانه روز گذشته بیش از ۵۰۰ بیمار جدید بستری شدند و بیش از ۲۰ نفر نیز فوت کردند؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیشنهاد اعمال مقررات منع آمد و رفت شبانه از ساعت ۲۰ به بعد را به مرکز داده و آن را یکی از مهم‌ترین راهکارها در مقطع فعلی برای قطع زنجیره کرونا می‌داند.
به‌گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اوضاع استان را بسیار نامناسب ارزیابی کرد و گفت: برای تشریح اوضاع استان رسانه‌ها را به کمک طلبیده‌ایم و می‌خواهیم صادقانه و صریح به مردم بگوییم حال استان ناخوش است و حوزه سلامت با مشکلات بودجه، کمبود دارو و از همه مهمتر خستگی و فرسودگی کادر درمانی روبه‌رو است.
دکتر «محمودرضا مرادی» که خود به‌تازگی از کرونا بهبود یافته افزود: اگرچه تعطیلی و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی از هفته گذشته در استان اعمال شده و اکنون نیز ادامه دارد اما متأسفانه به‌دلیل نادیده گرفتن این موارد آمارهای ابتلا، بستری و فوتی روز‌به‌روز در استان بیشتر می‌شود و باید راهکارهای جدیدی پیدا کنیم. او با بیان اینکه متأسفانه میزان تردد مردم در طول شب در سطح شهر افزایش یافته است، گفت: در این وضعیت شاهد میهمانی رفتن، برگزاری مراسم جشن تولد، عقد و عروسی و سایر آیین‌ها هستیم که از مردم می‌خواهیم اینگونه مراسم که ضروری نیست را حذف کنند چرا که چرخه انتقال ویروس کرونا بشدت افزایش یافته است.

حریم رودخانه گنجنامه آزادسازی می‌شود

همدان - دادستان استان همدان گفت: حریم رودخانه گنجنامه مشخص و بازگشایی می‌شود.
به گزارش ایلنا، حسن خانجانی گفت: شرکت آب منطقه‌ای همدان موظف شده است تا حریم رودخانه گنجنامه را مشخص کند.
وی افزود: این شرکت باید ابتدا به متخلفان برای رفع تصرف حریم رودخانه اخطار دهد و در صورت اجرا نشدن رفع تصرف از سوی متخلفان از طریق مراجع قضایی موضوع بررسی و بعد از رأی دادگاه تصرف آنها و ساخت و ساز در حریم رودخانه تخریب می‌شود. شهرداری همدان هم اعلام آمادگی کرده است، بعد از رفع تصرف‌ها ۵ کیلومتر از حاشیه رودخانه گنجنامه را حریم‌سازی و سنگ جداره اجرا و برای استفاده عموم مردم آماده کند.

افتتاح بازار ماهی فروشان بندرانزلی

رشت - مدیرکل شیلات گیلان گفت: بازار ماهی فروشان بندرانزلی با 95 درصد پیشرفت کار بزودی افتتاح می‌شود.
به‌ گزارش ایلنا، عظیم مدبری گفت: بازار ماهی فروشان بندرانزلی با 152 غرفه و حجره در محوطه‌ای به مساحت 3 هزار متر مربع، 95 درصد پیشرفت ساخت دارد که بزودی به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود. وی با بیان اینکه تأسیس این بازار از سال 96 آغاز شده، افزود: تاکنون برای ساخت این بازار 33 میلیارد تومان هزینه شده که 8 میلیارد تومان آن تسهیلات بانکی است.

پرداخت ۹۷ درصدی غرامت به شالیکاران خسارت دیده

ساری - ۹۷ درصد غرامت محصول برنج به شالیکاران خسارت دیده مازندرانی پرداخت شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران گفت: تاکنون ۹۷ درصد غرامت محصول برنج معادل ۱۷۰ میلیارد ریال به شالیکاران خسارت دیده استان پرداخت شد.
رضوی نیا افزود: مابقی غرامت نیز در صورت تأمین منابع اعتباری بزودی به حساب بیمه گذاران واریز خواهد شد.
او گفت: پیش‌بینی می‌شود به کشاورزان در بخش‌های زراعی، دامی، طیور و باغ‌ها بخصوص باغ مرکبات ۳۴۰ میلیارد ریال غرامت پرداخت شود.

تغییرات اقلیمی در مازندران مبارزه با آفات باغی را جلو انداخت

ساری - مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت که تغییرات اقلیمی پنج سال اخیر سبب شده است تا مبارزه با آفات درختان سیاه ریشه در استان از اواسط آذر ماه به اواسط آبان ماه کشیده شود.
به گزارش ایرنا، عبدالرحمن زاغی زمان مناسب برای مبارزه علیه آفات و بیماری‌های درختان سیاه ریشه را ریزش ۷۰ درصدی برگ درختان اعلام کرد و توضیح داد: قبلاً تا نیمه آذر ماه طول می‌کشید تا درختان سیاه ریشه ۷۰ درصد برگ شان را بر اثر خزان پاییزی از دست بدهند ولی در پنج سال اخیر هر سال این زمان جلو آمد تا جایی که اکنون به نیمه آبان رسیده است.
وی افزایش نسبی دمای هوا در سال‌های اخیر در کنار کاهش بارندگی پاییزه را از نشانه‌های تغییرات اقلیمی در مازندران معرفی کرد و افزود: تا پیش از این مبارزه با آفات درختان سیاه ریشه در استان از ۱۵ آذر ماه شروع می‌شد و به مدت سه هفته ادامه می‌یافت.
زاغی با توضیح این نکته که معمولاً در فصل پاییز و زمستان ۲ مرحله مبارزه علیه آفات و عوامل بیماری زای باغ‌های سیاه ریشه در استان انجام می‌شود، گفت: گرم شدن نسبی هوا در سال‌های اخیر علاوه بر تغییر زمان مبارزه با آفات، فعالیت آفت و بیماری‌های گیاهی را هم در استان دوچندان
 کرده است.
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران، مدیریت آفات در شرایط کنونی با توجه به تغییرات اقلیمی را نیازمند توجه جدی باغداران به توصیه‌های کارشناسان و مشورت گرفتن از متخصصان پیش از هر اقدامی دانست و تأکید کرد: باغدارانی که درختان سیاه ریشه دارند قبل از هرگونه اقدام برای مبارزه پاییزه با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاه پزشکی مشورت و نسبت به اخذ نسخه گیاه پزشکی اقدام کنند.

کرونا وضعیت بویراحمد، کهگیلویه و گچساران را سیاه کرد

یاسوج- رئیس ‌دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران از نظر شیوع کرونا از شرایط قرمز فراتر رفته و وارد وضعیت سیاه شده‌اند.
به گزارش ایرنا، پرویز یزدان پناه اظهار داشت: روزانه به طور متوسط ۴۰ نفر به بیماران بستری استان افزوده می‌شود و روند ابتلای بیماری در استان بسیار بالا رفته است. رئیس ‌دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اینک ۴۰۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۶ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۸بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
یزدان پناه ابراز داشت: میزان مراجعات بیماران به بیمارستان‌های استان این روزها دو و نیم برابر شده و وضعیت را نگران کننده کرده است به گونه‌ای که در روز یکهزار و ۱۵۰ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7483/6/559236/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها