رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ :

پرونده سرقت از علی دایی ویژه رسیدگی نشد




گروه حوادث/رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره جزئیات دستگیری سارق گردنبند علی دایی گفت: این سارق به اتهام سرقت دیگری تحت تعقیب بود و پس از دستگیری به سرقت از دایی اعتراف کرد.
سرهنگ علی صباحی درباره حاشیه‌هایی که پس از انتشار خبر دستگیری سارق گردنبند علی دایی در رسانه‌ها و فضای مجازی ایجاد شد به ایسنا گفت: در برخی خبرها طوری موضوع مطرح شد که گویا پرونده به شکل ویژه و جداگانه‌ای بررسی شده درحالی که این‌طور نبوده است و از نظر پلیس هیچ فرقی بین شهروندان وجود ندارد، کما اینکه اگر فردی مرتکب جرمی هم شود از نظر پلیس تفاوتی میان افراد مشهور و عادی  وجود ندارد. این سارق نیز به سبب سرقت دیگری که انجام داده بود از چند روز قبل از سرقت از علی دایی نیز تحت تعقیب پلیس قرار داشت، کما اینکه درهنگام دستگیری نیز مأموران ابتدا نمی‌دانستند که فرد دستگیر شده سارق گردنبند دایی است و در جریان بازجویی‌ها و کسب شواهد متوجه آن شدند. حدود سه روز بعد از وقوع سرقت و در روز شنبه بود که مأموران پلیس سارقی را دستگیر کردند و مطابق معمول سارق به مقر پلیس منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفت که در اعترافاتش مشخص شد او سابقه ارتکاب سرقت در همان محدوده سرقت از علی دایی را نیز دارد که این فرد تحت تحقیقات فنی و پلیسی قرار گرفته و به سرقت گردنبند دایی نیز اعتراف کرد.
صباحی با بیان اینکه اقدامات مأموران برای دستگیری همدست این فرد نیز ادامه دارد، گفت: بررسی سوابق متهم نشان داد که وی پیش از این پنج سال در زندان بوده و سوابق متعدد مربوط به سرقت را در پرونده‌اش دارد.
وی با بیان اینکه پلیس با اقداماتی که انجام داده است، حدود ۷۰ درصد از سرقت‌ها را کشف می‌کند، گفت: روزانه ممکن است ده‌ها سرقت در تهران رخ دهد و ده‌ها مورد سرقت نیز از سوی پلیس کشف شود، اما هیچکدام رسانه‌ای نمی‌شود چرا که مالباخته فرد مشهوری نیست. این پرونده نیز یکی از ده‌ها یا صدها پرونده‌ای بود که روزانه در پلیس به نتیجه می‌رسد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7483/12/559265/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها