پسوردهای خود را مدیریت کنید



امروزه بیشتر کاربران حساب‌های بانکی متعدد و تعداد زیادی کارت بانکی دارند ؛ازسوی دیگر برای استفاده از اینترنت بانک و... هم رمزهای مختلفی را وارد می‌کنند. ورود به سایت‌های مختلف و ثبت‌نام در آنها هم بر تعداد رمزهای عبور می‌افزاید به همین دلیل گاه کاربران برخی از این رمزها را فراموش می‌کنند که این موضوع برایشان دردسرساز می‌شود، اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید می‌توانید از نرم‌افزار مدیریت پسورد کمک بگیرید.
یکی از بهترین نمونه‌ها نرم‌افزار KeePass Password Safe است؛ یک نرم‌افزار رایگان برای ساخت، مدیریت و دسته‌بندی رمزهای عبور و اطلاعات حساس که بسیار کاربردی است؛ توسط این نرم‌افزار می‌توانید تمامی رمزهای عبور را به‌ صورت دسته‌بندی شده و مرتب، در قالب یک بانک اطلاعاتی نگهداری کنید و بانک اطلاعاتی مربوطه را هم توسط یک رمز اصلی محافظت کنید؛ از امکانات این نرم‌افزار می‌توان به امنیت بالای آن اشاره کرد.
همچنین شما می‌توانید با یک رمز اصلی، کل پایگاه داده‌های نرم‌افزار را رمزگذاری کنید؛ از دیگر مزایای این نرم‌افزار، ذخیره لیست رمزهای عبور در فرمت فایل‌های TXT، HTML، XML و CSV برای استفاده در نرم‌افزارهای دیگر است. انتقال ساده پایگاه داده‌ها، پشتیبانی از گروه‌های رمزعبور و همچنین پشتیبانی از زبان‌های مختلف از دیگر مزیت‌های این نرم‌افزار به شمار می‌رود.
گفتنی است که این نرم‌افزار با سیستم‌های عامل مختلف ازجمله ویندوز 2000، ویندوزXP، ویندوز 2003، ویندوز 7، ویندوز 8 و همچنین Vista سازگاری دارد،بنابراین روی تعداد زیادی از سیستم‌ها قابل اجراست. همچنین در این نرم‌افزار، بخشی هم برای وارد کردن نظرات و یادداشت‌ها وجود دارد و ازسوی دیگر با کمک آن می‌توان رمزهای عبور قدرتمندی را به‌ صورت تصادفی ایجاد کرد که همین موضوع بر میزان امنیت سیستم شما می‌افزاید، اگر شما هم جزو کسانی هستید که نگران سرقت رمزهای عبور خود بوده و می‌خواهید امنیت سیستم‌تان را بالاتر ببرید می‌توانید این نرم‌افزار را به رایگان از وب سایت پی سی ورلد به آدرس P30world.com بارگذاری کنید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7483/17/559322/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها