اخبـــــار




خودتحریمی‌ معضل کسب‌وکارهای حوزه فاوا

رئیس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) با انتقاد از نگاه لوکس به حوزه فناوری اطلاعات و ایجاد محدودیت برای پلتفرم‌های داخلی گفت: ما تحت تحریم‌های ظالمانه امریکا هستیم و از طرف دیگر مجموعه قوانین و مقررات در داخل کشور هم به ‌شکل خودتحریمی عمل می‌کند و این‌ها موانعی است که باید برداشته شود.
به‌گزارش ایسنا، آزاد معروفی با اشاره به چالش‌های پیش روی حوزه آی‌سی‌تی در قالب سه ضلع شامل تحریم، کرونا و تغییر دولت، بیان کرد: این چالش‌ها در حال حاضر پیش روی اعضای کسب‌وکارها به‌طورعام و بخصوص در حوزه فعالیت تمام شرکت‌های حوزه فاوا فارغ از عضویت یا عدم عضویت در سازمان نظام صنفی وجود دارد. کمیته سنا برای رفع این مشکلات در صنعت فاوا تشکیل شده که علاوه بر اتحادیه صنعت مخابرات و اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران که بیشتر به‌عنوان تولیدکننده و صادرکننده شناخته می‌شوند، در کنار سازمان نظام صنفی که بزرگ‌ترین مجموعه از تأمین‌کنندگان را در حوزه آی‌سی‌تی تشکیل می‌دهد در تلاش است که این موانع را با هم‌افزایی از پیش رو بردارد.
رئیس کمیسیون شبکه سازمان نصر با اشاره به نقش کمیسیون در رفع مشکلات تحریمی، اظهار کرد: این کمیسیون تلاش کرده مشکلات را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و همچنین قسمت امنیت سازمان فناوری اطلاعات منتقل کند، برای اینکه موضوع واردات چه برای تولیدکنندگان و چه واردکنندگان به سمتی برود که محدودیت‌ها و موانع کمتر شود. ما تحت تحریم‌های ظالمانه بزرگی هستیم که توسط امریکا به ایران تحمیل شده و تأثیرات بزرگی بر این حوزه گذاشته است، از طرفی در داخل کشور هم مجموعه قوانین و مقرراتی داریم که به شکل خودتحریمی عمل می‌کند و این‌ها موانعی است که باید برداشته شود.

گوگل گوشی های خود را به روزرسانی کرد

گوگل به انتشار به روزرسانی‌های OTA در چند روز اول هر ماه مشهور است. اکنون به روزرسانی امنیتی نوامبر در حال ورود به تلفن‌های پیکسل است که قدمت آنها به پیکسل ۳ بازمی گردد.
به گزارش انتخاب، یکی از مهم‌ترین موارد رفع شده در به روزرسانی جدید، رفع اشکالی است که باعث می‌شد فهرست پخش در YouTube Music ناخواسته پاک شود.
همچنین یک اشکال در دوربین وجود داشت که باعث روشن شدن صفحه بعد از قفل شدن آن می‌شد، این مشکل نیز حل شده است.
پیکسل ۵ همچنین در حال دریافت اولین به روزرسانی پس از انتشار است که به مشکل در ارتباط با تماس تلفنی و Android Auto می‌پردازد. این اشکال باعث می‌شود تماس‌های ستاره دار هنگام تماس روی DND زنگ نزنند و تغییراتی در Adaptive Brightness انجام شده است که عملکرد پیکسل ۵ و پیکسل ۴a ۵G را بهبود می‌بخشد؛ به روزرسانی مذکور اکنون بسته به نوع در پیکسل ۳ (XL)، ۳a (XL)، ۴ (XL)، ۴a (۵G) و ۵ در دسترس است.


در انگلیس صورت می گیرد
تغییر قوانین محافظت از کودکان در فضای مجازی

انگلیس سعی دارد با وضع قوانینی از کودکان در فضای آنلاین محافظت کند که یکی از آنها طراحی سنی مناسب است که تمام تهیه کنندگان سرویس‌های آنلاین باید آن را رعایت کنند.
به‌ گزارش مهر، هم اکنون متوسط سن استفاده از موبایل ۱۰ سال اعلام شده است. این درحالی است که طبق تحقیق انجام شده در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی اطلاعات سازمان نظارت بر اینترنت انگلیس(IWF) نشان می‌دهد حدود ۴۰ درصد از کودکان تا سن ۱۳ سالگی پیام‌های نامناسب و مستهجن دریافت کرده‌اند.
از سوی دیگر مؤسسه غیرانتفاعی سایبرسیف ایرلند تحقیقی میان ۴ هزار کودک ۸تا ۱۳ ساله انجام داده است؛ نتایج آن نشان داده ۴۳ درصد کودکان در فضای آنلاین با غریبه‌ها صحبت می‌کنند. همچنین ۳۶ درصد پسران ۸ ساله و ۴۳ درصد پسران ۱۰ ساله در بازی‌های آنلاین مختص افراد ۱۸ ساله و بالاتر شرکت می‌کنند که آنها را در معرض محتوای خشن و نامناسب برای سن خود قرار می‌دهد.
این درحالی است که انگلیس سعی دارد با وضع قوانین از کودکان در فضای آنلاین محافظت کند. در همین راستا در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی سازمان حفاظت از اطلاعات انگلیس استانداردهایی برای سرویس‌های اینترنتی مخصوص کودکان منتشر کرد تا به حفاظت از اطلاعات کودکان و ایمنی آنها در فضای آنلاین کمک کند. دفتر کمیساری اطلاعات انگلیس(ICO) از سال ۲۰۱۸ مشغول تنظیم قانون «طراحی سن مناسب» است. این بخشی از تلاش دولت این کشور برای ایجاد استانداردهای جهانی برای کودکان در فضای آنلاین است.
این قانون شامل ۱۵ استاندارد است که به ترتیب عبارتند از: در نظر گرفتن منافع کودک، ارزیابی تأثیرات حفاظت از اطلاعات، طراحی سن مناسب دسترسی، شفافیت، استفاده نهایی از اطلاعات، سیاست‌ها و استانداردهای اجتماعی، تنظیمات پیش فرض، حداقل استفاده از اطلاعات، اطلاعات مکانی، قابلیت نظارتی والدین، پروفایل بندی، اسباب بازی‌های متصل به اینترنت، ابزارهای آنلاین. همچنین اشاره شده نقض این قانون عواقبی از جمله هشدار و جریمه را در پی دارد.
این قانون پس از طی فرآیندهای پارلمانی در سپتامبر سال‌ جاری میلادی اجرا شده و به شرکت‌های ارائه دهنده سرویس آنلاین به کودکان، ۱۲ ماه فرصت داده شده تا این قوانین را رعایت کنند.
تهیه کنندگان سرویس‌های اطلاعاتی در انگلیس از جمله اپلیکیشن‌ها، برنامه‌ها، وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، سرویس‌های پیام رسان، بازی‌های آنلاین و انجمن‌ها و دستگاه‌های متصل به اینترنت باید این قوانین را رعایت کنند. این در حالی است که قانون Digital Economy Act در سال ۲۰۱۷ نیز در انگلیس ارائه شده تا از کودکان در مقابل مشاهده فیلم‌های مستهجن محافظت شود. طبق این قانون به‌ منظور جلوگیری از دسترسی کودکان به محتوای نامناسب، نیازمند اجرای کنترل‌های تأیید سنی است.
احراز سنی کاربران برای استفاده از خدمات این سایت‌ها با استفاده از سیستم‌هایی مانند کارت اعتباری، پاسپورت و گواهینامه رانندگی انجام می‌شود. همچنین کاربران با استفاده از نرم افزارها می‌توانند  از طریق این سایت‌ها تأییدیه سن را انجام دهند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7483/17/559325/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها