ضربه کاری «بار» بر کاخ سفید «ترامپ»



زهره صفاری/ رد ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، آن هم از سوی بالاترین مقام قضایی نزدیک به «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا را حتی در ذهن خود او نیز به خروج از کاخ سفید نزدیک‌تر کرد.
به گزارش «نیویورک تایمز»، پس از سه هفته تلاش بی ثمر تیم قضایی «ترامپ» و به بن‌بست خوردن 40 دادخواست درباره بررسی تقلب در انتخابات، «ویلیام بار» که یک بار با دستور پیگیری دادخواست‌های قانونی رئیس جمهوری با وجود نداشتن مدارک، امریکا را شوک زده کرده بود، با تأیید نتایج چندین ایالت مهم، گفت: «هیچ شواهدی که نتایج انتخابات را زیر سؤال ببرد، کشف نشده است.»اما این بیانیه آن هم از سوی «بار»، ضربه‌ای کاری بر پروسه تخریب نتایج انتخابات از سوی «دونالد ترامپ» بود. اما بسیاری از کارشناسان با نگاهی به عقبه روابط «بار» با کاخ سفید، اینکه او این اقدام را بدون مشورت با دفتر رئیس جمهوری انجام داده باشد، در ابهام می‌دانند.
در عین حال گفته می‌شود «ویلیام بار» در خفا تحت فشار برخی جمهوریخواهان برای مقابله با ادعاهای بی اساس ترامپ قرار داشته است. اما به نظر می‌رسد اینکه ترامپ روز یکشنبه سیستم قضایی و اف بی آی را نیز برای دست داشتن در تقلب مورد ظن قرار داد، سکوت او را شکسته است. گرچه او همچنان به نوعی سیاست نعل و میخ را پیش گرفته چراکه همزمان با رد ادعای تقلب، با تعیین مصونیت بیشتر برای «جان اچ دورهام»، بازرس فدرال در پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016، امتیازی به ترامپ داد. چون دولت «بایدن» با این مصونیت جدید بدون شواهد متقن قادر به اخراج «دورهام» نخواهد بود و او در سیستم باقی می‌ماند.«رودولف جولیانی»، وکیل ترامپ نیز به «بار» واکنش نشان داد و گفت: «سیستم قضایی نه تنها هیچ دستگاه شمارش آرا را بررسی نکرده که حتی حاضر نشد از قدرتش برای اثبات واقعیت بهره گیرد.»پس از اخراج «کریستوفر کربز»، رئیس سابق امنیت سایبری امریکا به دلیل رد اتهامات تقلب در انتخابات، گمانه‌زنی‌ها «ویلیام بار» را اخراجی بعدی کاخ سفید می‌داند. «چاک شومر»، سناتور ارشد دموکرات‌ها معتقد است: «فکر می‌کنم او نفر بعدی باشد. اینکه او عصر سه‌شنبه به کاخ سفید رفت، آینده او را با اما و اگرهایی همراه کرده است.» گرچه به گفته سخنگوی «بار»، این ملاقات از قبل تعیین شده بود.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7507/4/561996/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها