توضیح سازمان برنامه و بودجه درباره ردیف بودجه‌ای بنیاد شهید سلیمانی



سازمان برنامه و بودجه در توضیحاتی برای تبیین چرایی درج بودجه «بنیاد فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی» ضمن رد هرگونه تصمیم‌گیری درباره بودجه این بنیاد، اعلام کرد که این ردیف بودجه‌ای سال گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی در بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به متن قانون بودجه ١٣٩٩ اضافه شد که این ردیف در بودجه 1400 عیناً تکرار شد، ولو اینکه اعتبار آن افزایش یافته باشد. همچنین توضیحات این سازمان نشان می‌دهد که بنیاد مذکور، ذیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند. به گزارش ایرنا، سازمان برنامه و بودجه در این ‌باره گفت: سال گذشته همزمان با شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی لایحه بودجه سال ١٣٩٩ در مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی بود که دو ردیف ۱۱۱۳۹۷ با عنوان «طرح شهید سلیمانی» (پیشرفت و آبادانی دهستان‌‌ها) و ۱۱۱۳۹۸ با عنوان «بنیاد فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی» در بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تصویب رسید.
این سازمان با اشاره به اینکه ردیف‌های مذکور در صفحات ١٠٨ و ١٠٩ قانون بودجه سال ١٣٩٩ (ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف) درج و منتشر شده است، اضافه کرد: این دو ردیف مشابه سایر ردیف‌های مربوط به ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لایحه بودجه سال ١۴٠٠ نیز تکرار و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.
سازمان برنامه و بودجه توضیح داد که «عموم ردیف‌های بودجه‌ای سپاه به نام شهدای گرانقدر نام‌گذاری شده است.
بنابراین دستگاه اجرایی دو ردیف یاد شده با نام شهید حاج قاسم سلیمانی، ستاد مشترک سپاه پاسداران بوده و ربط دادن آن به خانواده سردار سلیمانی گناه بزرگی است که عده‌ای با اغراض سیاسی از خالی بودن ذهن مردم از اعداد و ارقام بودجه سوءاستفاده می‌‌کنند.»
گفتنی است پس از تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی، وجود ردیفی به نام بنیاد شهید سلیمانی که 8 و نیم میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده بود، بحث‌برانگیز شد. برخی خانواده شهید سلیمانی و هم دولت را بابت این ردیف بودجه‌ای مورد مؤاخذه قرار دادند.
به دنبال آن، زینب سلیمانی، فرزند شهید سلیمانی در بیانیه‌ای خطاب به مردم ایران، با بیان اینکه «تقاضایی از جانب خانواده شهید و بنیاد مکتب حاج قاسم برای اختصاص ردیف بودجه صورت نگرفته بوده است» اظهار کرد: «البته این نکته از طریق مدیر عامل بنیاد به دستگاه‌های مسئول منتقل شده است؛ اما اینجانب به نمایندگی از سوی خانواده شهید سلیمانی ضمن تشکر از دغدغه مسئولان محترم اجرایی و دست‌اندرکاران تنظیم بودجه، به اطلاع می‌رسانم اقدام شایسته در این زمینه، حذف عنوان بنیاد از ردیف بودجه ۱۴۰۰ و اختصاص این بودجه‌ها به حل مشکلات مردم و ترویج مکتب حاج قاسم است.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7510/2/562315/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها