اخبـــار




با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد
انتصاب حجت‌الاسلام شکری به نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری را به نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ یوسفعلی شکری دامت‌افاضاته
در پی درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام آقای شهیدی رحمة‌الله‌علیه و با طلب مغفرت و رحمت برای ایشان و یاد نیک از تلاششان در بنیاد شهید، جناب‌عالی را که حضور طولانی در آن بنیاد محترم داشته و مفتخر به خدمت درازمدت به خانواده‌های مکرم شهیدان می‌باشید و بحمدالله صلاحیت‌های لازم برای نمایندگی ولی‌فقیه در شما جمع است، به نمایندگی در بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب می‌کنم. حساسیت و اهمیت این جایگاه، در مفاد وظایف ابلاغی کاملاً منعکس است و جداً امیدوارم که در دوره مسئولیت جناب‌عالی این وظایف به‌طور کامل صورت پذیرد. توصیه مؤکد اینجانب همکاری و هم‌افزایی دستگاه نمایندگی با بخش ریاست بنیاد است. برای جنابعالی و جناب آقای اوحدی در هر چه بهتر ادا کردن این مسئولیت دعا می کنم.
والسلام علیکم و رحمة‌الله
سیدعلی خامنه‌ای / ۱۶ آذر ۱۳۹۹

 روحانی در پیامی به مناسبت روز دانشجو:
دانشجویان نبض بیدار جامعه و سرمایه کشور هستند

شرایط کرونایی‏ مراسم روز دانشجو را تحت‌الشعاع خود قرار داد. تعطیلی دانشگاه زمینه ساز آن شد تا گرامیداشت 16 آذر به برخی مراسم مجازی و صدور پیام‌ها محدود شود. در همین راستا رئیس جمهوری با صدور پیامی این روز را به دانشجویان تبریک گفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری در پیام حسن روحانی آمده است:  شانزدهم آذر در تقویم ما؛ نماد خردگرایی، آزادی‌خواهی و روز تجلیل از مبارزات سرنوشت‌ساز دانشجویی است. دانشجویان فهیم و بصیر کشور، همواره ثابت کردند که دانشجو نه فقط جوینده دانش، بلکه جوینده آزادی و استقلال هم هست.این رخداد به خوبی ثابت کرد که قدم‌های استوار دانشجو، همواره همگام و همراه با ملت بزرگ ایران بوده و دانشجوی این سرزمین به همان اندازه که در عرصه دانش فعال است، در صحنه دفاع از کیان و هویت دینی و ملی خود نیز امیدآفرین و فداکار است.دانشجویان مصداق نبض بیدار جامعه و سرمایه واقعی و ماندگار کشور و کلید سعادت فردای ایران عزیز هستند. دولت تدبیر و امید با تکریم رسالت تاریخی دانشجویان، نگاه نقادانه و مشارکت و حضور سازنده آنها در تصمیم‌سازی‌ها را برای توسعه کشور، همواره فرصتی ارزنده می‌دانسته و می‌داند. وی افزود: در همین دوره سخت و طاقت‌فرسای جنگ اقتصادی و شیوع کرونا که کشور با کمبودهای فراوان بویژه در زمینه تجهیزات و امکانات بهداشتی و پزشکی مواجه شد، دانشگاهیان و دانشجویان پرتلاش ما در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی، نقشی پیشرو در کنترل و مهار کرونا داشتند و افتخاراتی خلق کردند که ثمرات آن در آینده بیشتر نمایان می‌شود.از اینکه برخلاف رویه هفت سال گذشته، امسال با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان دیدار حضوری با دانشجویان عزیز برایم میسر نشد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روز دانشجو، این روز را به همه دانشجویان و دانشگاهیان تبریک می‌گویم و امیدوارم بزودی شرایطی فراهم شود تا بتوانم در سال پایانی دولت در جمع صمیمی شما دانشجویان عزیز حضور پیدا کنم.عزّت و سرافرازی روزافزون همه دانشجویان و دانشگاهیان کشور را از درگاه خداوند بزرگ مسألت دارم.  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری‏ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری و منصور غلامی وزیر علوم هم در پیام هایی روز دانشجو را تبریک گفتند.

رئیسی:  ذوق زدگی برای مذاکره با امریکا خطا است

جلسه دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رئیس قوه قضائیه به مناسبت روز دانشجو عصر دیروز برگزار شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی در این نشست گفت: امریکای سال ۳۲، امروز به مراتب ضعیف‌تر شده است. رسوایی که امروز امریکایی‌ها در غرب به بار آوردند رسوایی است که با هیچ چیز پوشیده نمی‌شود و این رسوایی روز به روز بیشتر می‌شود. وی افزود: در این شرایط نشان ذوق زدگی برای مذاکره با امریکا امری سخت نادرست و خطاست و بزک کردن امریکا به عنوان امریکای خوب و بد، امر خطایی است. رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه تنها راه برخورد با استکبار را نسخه رهبر انقلاب یعنی ایران قوی می‌دانیم و آنچه امریکا را مأیوس می‌کند این قوت ایران اسلامی است گفت: امروز با توجه به داشتن مؤلفه‌هایمان در جایگاه عزت و اقتدار قرار داریم که این عزت باید حفظ شود. رئیسی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت:‌ در ارتباط با مسأله دولت الکترونیک یا دادرسی الکترونیک کار‌هایی که از قبل انجام شده بود در این دوره سرعت بیشتری گرفت. هزار و 400 اتاق الکترونیک تشکیل و بیش از ۳۰ سامانه جدید راه‌اندازی شد. وی همچنین به پرونده دانشگاه الزهرا اشاره کرد و گفت: پیگیری پرونده دانشگاه الزهرا در ده ونک را به وزارت دادگستری واگذار کردیم. یک طرف موضوع، دولت است و فرصتی تعیین شده تا دولت مسأله را حل کند ما هم وفق قانون پیگیری می‌کنیم.

سخنگوی سپاه: ترور یک دانشمند با دستگاه ماهواره ای امنیت ما را خدشه دار نمی کند

سخنگوی سپاه گفت: ترور یک دانشمند در خیابان آن هم با دستگاه ماهواره‌ای نمی‌تواند امنیت ما را خدشه‌دار کند و در عین حال اگر در جایی اشراف اطلاعاتی ما مشکل دارد، باید آن را جبران کنیم. به‌گزارش ایسنا، سردار رمضان شریف، در مراسم ‌اکران ‌فیلم‌ مستند اولین ‌شهید مدافع ‌حرم‌ ‌هرمزگان که در حسینیه‌ عاشقان ‌ثارالله ‌سپاه ‌امام ‌سجاد(ع) در بندرعباس برگزار شد، افزود: در انقلاب اسلامی به برکت نگاه جدیدی که امام(ره) برای استقلال در همه حوزه‌های سیاسی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و... بخصوص در دوره رهبر معظم انقلاب پیدا شد، ما در حوزه‌های متعدد بویژه در حوزه‌های نظامی و دفاعی به استقلال رسیدیم. وی در ادامه گفت: رژیم صهیونیستی ۲۱ سال قبل، اولین گزارش خود در خصوص شهید محسن فخری‌زاده را ارائه و نتانیاهو سه بار در تلویزیون رسمی خود به ایشان اشاره کرد، آنان ۲۱ سال به‌دنبال ترور این شهید گرانقدر بودند و ۲۱ سال فرزندان این ملت از این گوهر ارزشمند حفاظت کردند. سخنگوی سپاه افزود: صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند با قدرت رسانه‌ای خود فتح الفتوحی از این موضوع بسازند، اما ما یاد گرفته‌ایم که جنگ؛ پیروزی و شکست و شهید دادن دارد و ما نیز با رژیم صهیونیستی در نبرد هستیم.
۲۱ سال تلاش آنها خنثی شد و در نهایت با بهره‌گیری از امکانات فنی توانستند یک ترور موفق انجام دهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7510/2/562318/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها