در نامه وزیر اقتصاد به رهبر انقلاب مطرح شد

3 اقدام مهم برای تسهیل کسب‌ و کار


وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری اقدامات انجام شده در مورد تسهیل فضای کسب و کار را تشریح کرد.
به گزارش فارس، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی اقدامات انجام شده در رابطه با بهبود و تسهیل فضای کسب و کار را در قالب نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری ارائه کرد.
در این نامه آمده است:‌
پیش از هر سخنی، تشکر خالصانه خود بابت توجه ویژه حضرتعالی به گزارش‌های مرتبط با حوزه بهبود محیط کسب‌وکار این وزارتخانه را ابراز می‌دارد و به استحضار می‌رساند: پس از فرمایشات گرانقدرتان در تاریخ هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری درخصوص انجام اقدامات مقتضی برای ارتقای امتیاز و رتبه جمهوری اسلامی ایران در شاخص سهولت انجام کسب‌وکار بانک جهانی در راستای تحقق منویات حکیمانه حضرتعالی، اقدامات اجرایی به شرح ذیل انجام پذیرفته است:
۱- در تاریخ ۱۰ خردادماه سال جاری پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و با همکاری آن اتاق، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان تأمین اجتماعی، روزنامه رسمی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و سازمان امور مالیاتی کشور، راه‌اندازی شد. در این پنجره واحد، عملیات ثبت شرکت، ثبت‌نام در نظام مالیاتی و انجام امور مالیاتی، تخصیص کد کارگاهی تأمین اجتماعی، ثبت آگهی تأسیس در روزنامه رسمی و روزنامه‌های کثیرالانتشار و تحویل دفاتر پلمب شده مالیاتی انجام می‌پذیرد. این خدمات در ابتدا تنها برای تأسیس شرکت‌های مسئولیت محدود بود که با مصوبه هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار این خدمات به شرکت‌های سهامی خاص نیز تسری داده شده و در ادامه، ثبت تغییرات شرکت‌ها و همچنین ثبت علائم تجاری نیز در دستور کار قرار گرفته است که به یاری خداوند تا پایان سال جاری این خدمات نیز به صورت گسترده به فعالان بخش خصوصی ارائه خواهد شد.
ادامه در صفحه 10


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7510/7/562341/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها