ساعت اپل با دو دوربین راهی بازار می‌شود




میترا جلیلی- هر روز تلاش‌ها برای افزایش قابلیت‌های وسایل دیجیتال ادامه دارد و این بار غول فناری اپل تصمیم گرفته است تا با اضافه کردن بند فناورانه Wristcam به ساعت‌های هوشمند خود، این ساعت هوشمند پرطرفدار جهان را به دو دوربین پرکار مجهز کند.
حالا دیگر با داشتن یک ساعت مچی اپل مجهز به فناوری پوشیدنی Wristcam، کاربر می‌تواند بدون اینکه نیازی به گوشی داشته باشد، تنها با استفاده از ساعت هوشمند خود عکس یا فیلم بگیرد و حتی آن را به صورت زنده روی شبکه‌های اجتماعی پخش کند. حتی اگر در زمان گرفتن عکس یا فیلمبرداری، ساعت هوشمند اپل به اینترنت اتصال نداشته باشد، کاربر می‌تواند این تصاویر یا ویدیوها را ذخیره کند تا در فرصتی مناسب آنها را ارسال کند. این بند ساعت فناورانه یک دوربین 2مگاپیکسلی سلفی دارد که به محض این که ساعت خود را روی مچ دست نگاه می‌کنید می‌توانید آن را فعال کنید تا از شما سلفی بگیرد همچنین یک دوربین 8مگاپیکسلی هم در ساخت این بند ساعت به کار رفته است تا از اطراف فیلم و عکس بگیرد. برای ذخیره این فیلم و عکس‌ها نیز رم 8گیگابایتی درنظر گرفته شده است که رقم نسبتاً مناسبی به شمار می‌رود. باتری این بند ساعت که تا عمق یک متری و تا حدود نیم ساعت ضدآب است برای یک روز کامل کافی است و بعد باید شارژ شود تا بتوان دوباره از آن استفاده کرد. ازسوی دیگر این بند ساعت بسیار سبک است و وزن 23گرمی دارد که یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.
پیش از این با اعلام خبر ساخت این بند ساعت فناورانه نگرانی‌هایی بابت احتمال نقض حریم خصوصی عنوان شده بود که این مشکلات نیز حل شده است. در صورتی که کاربر تصمیم به گرفتن عکس داشته باشد یک چراغ کوچک کنار دوربین روشن می‌شود و دیگران متوجه می‌شوند که وی در حال عکس گرفتن است و اگر هم درحال فیلمبرداری باشد این چراغ به‌صورت چشمک زدن علامت می‌دهد. با کمک این بند ساعت فناورانه، ساعت هوشمند اپل می‌تواند برای دونده‌ها و ورزشکاران گزینه مناسبی باشد و همچنین در طول سفر به کاربران کمک می‌کند تا لحظات خود را با حداقل مشکل ثبت کنند بدون اینکه نیازی به گوشی یا دوربین داشته باشند. گفته می‌شود این بند فناورانه ساعت اپل از مارس 2021 و با بهای 299دلار در بازار به فروش خواهد رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7510/17/562376/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها