اخبــــار




نظر سلطانی فر درخصوص لباس کاروان ایران

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک و آسیایی و پارآسیایی، عنوان کرد: «طرحی برای لباس کاروان ورزش ایران انتخاب شود که نشانگر فرهنگ غنی مردم ایران باشد.» در این نشست که سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک نیز در آن حضور داشتند، طرح‌های پیشنهادی لباس کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو مورد بررسی قرار گرفت و صالحی امیری هم گفت: «ما دونگاه کلی داریم. یکی تصویر خوبی است که ورزشکاران عزیز ما با مدال و کسب افتخار از خود و کشور عزیزمان باقی می گذارند و تصویر دوم توجه به اخلاق، هویت و فرهنگ بزرگ میهن‌مان است که به نمایش می‌گذارند.» در این جلسه قرار شد ۱۰ نمونه طرح که مورد تأیید قرار گرفته را هیأت داوری در کارگروه مد و لباس مورد بررسی قرار دهد و نتیجه را به ستاد عالی بازی‌ها اعلام کند.

«همه برای ایران» شعار کاروان ایران در المپیک توکیو
جلسه ستاد عالی بازی‌ها در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد و در نهایت اعضا در مورد نماد، اسم و رنگ کاروان به نتیجه رسیدند. طبق انتخابی که سال گذشته انجام شد، اسم کاروان ستارگان پارسی نام گرفت. رنگ فیروزه‌ای به‌عنوان رنگ کاروان و جام ارجان به‌عنوان نماد کاروان انتخاب شدند. شعار کاروان نیز «همه برای ایران» نام گرفت.

دفاعیه فدراسیون شطرنج ایران به فیده

نودویکمین مجمع عمومی فدراسیون جهانی شطرنج دیروز به‌صورت آنلاین و وبینار برگزار شد. در این مجمع در خصوص عدم رویارویی ایران با نمایندگان رژیم صهیونیستی در مسابقات نوجوانان 2019 و بحت تعلیق فدراسیون شطرنج صحبت‌هایی مطرح شد و فدراسیون شطرنج ایران در نامه‌ای از خود دفاع کرده و در آن آورده است که بازیکنان ایران فقط به‌دلیل «اعتقادات شخصی» خود از رقابت در برابر نمایندگان رژیم صهیونیستی خودداری کرده‌اند و از طرف دولت هیچ فشاری روی آنها نبوده است. حتی فدراسیون شطرنج ایران تصاویری از معاینه دو بازیکن خود در مسابقات جهانی نوجوانان را به‌عنوان مدرکی مبنی بر بیماری آنها برای مسابقه ندادن ضمیمه کرده است. فدراسیون ایران متذکر شده که بازیکنان ایرانی با هزینه شخصی خود در مسابقات شرکت کرده و مستقیماً برای شرکت در این مسابقات اقدام کرده‌اند و در نتیجه فدراسیون شطرنج ایران مسئولیتی برای تصمیمات بازیکنان نداشته است.

دیدار رئیس هیأت مدیره استقلال با مظلومی و بازیکنان

اسماعیل خلیل‌زاده رئیس هیأت مدیره استقلال با حضور در اردوی این تیم، با پرویز مظلومی مدیر این تیم دیدار کرد و درگذشت والده این پیشکسوت استقلال را به او تسلیت گفت. او همچنین با کادر فنی و بازیکنان استقلال به گفت‌وگو پرداخت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7510/18/562387/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها