ابتلای ۳ هزار پرستار در آذربایجان‌شرقی به کرونا



گروه ایران زمین - از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳ هزار نفر از جامعه پرستاری آذربایجان شرقی به بیماری کووید۱۹مبتلا شده‌اند.  
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ارائه این آمار  در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت مقام پرستار افزود: متأسفانه تاکنون ۵ نفر از جامعه پرستاری آذربایجان شرقی شامل خانم‌ها نوشین اکبری، فرناز کیهان، فرح نساء فتحی‌پور و آقایان اکبر امیریان و ابراهیم خلیلی به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا به شهدای مدافع سلامت پیوسته‌اند.
عبدالله صفری ادامه داد: در حال حاضر حدود ۸۰ نفر از کادر پرستاری آذربایجان شرقی نیز به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه کامل به سر می‌برند که تغییر این آمار به‌صورت روزانه و حتی ساعتی بسیار محتمل است.
وی مجموع نیروهای پرستاری آذربایجان شرقی را ۹ هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد ۸۰ درصد را زنان و ۲۰ درصد را مردان تشکیل می‌دهد و میانگین سابقه خدمت آنها ۱۵ سال است.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در حال حاضر بخش سلامت آذربایجان شرقی با کمبود ۴ هزار نفر پرستار مواجه است، اظهار کرد: بر اساس استاندارد‌های جهانی برای هر تخت بیمار ۲.۵ پرستار باید وجود داشته باشد که این آمار در ایران به نصف کاهش یافته و در استان نیز برای هر تخت بیمارستانی ۱.۲ پرستار وجود دارد که رقم بسیار پایینی به‌شمار می‌رود.
وی یکی از چالش‌های مهم نظام سلامت آذربایجان شرقی را در سال‌های گذشته کمبود پرستار اعلام کرد و ادامه داد: این مشکل با شیوع کرونا و جذب سریع تعدادی از جوانان تا حدودی مرتفع شده است که بر این اساس در ۳ نوبت اقدام به جذب پرستار شد.
به‌گفته وی از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در مجموع تعداد
یک هزار و ۳۰۰ نفر پرستار در بخش سلامت آذربایجان شرقی جذب شدند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7517/6/563131/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها