اخـــــــــبار





پله برقی جان زن سالخورده را گرفت

گروه حوادث/ گرفتار شدن زن 75 ساله بین پله برقی بزرگراه نواب منجر به مرگ وی شد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»؛ ساعت ۰۷:۳۸ صبح دوشنبه رهگذران در تماس با سامانه ۱۲۵ از وقوع این حادثه خبر دادند که دقایقی بعد آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۹۵، ۹۶ و گروه امداد و نجات ۶ به محل حادثه که مسیر شمال به جنوب بزرگراه نواب، بین جوادیه و بوستان ولایت بود اعزام شدند. احمدعلی زارع تیموری،رئیس ایستگاه ۳۵ آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: هنگامی که به محل حادثه رسیدیم مشاهده شد که زن سالخورده‌ای در بخش خروجی پله برقی که روی بزرگراه قرار داشت، افتاده و قسمتی از دست و لباس این زن نیز در انتهای پله گیر کرده بود. آتش‌نشانان بلافاصله پس از قطع جریان برق این پله برقی، همزمان با درخواست حضور عوامل اورژانس در محل حادثه، با استفاده از ابزار مخصوص نجات، دست و لباس این شخص را از زیر پله آزاد کردند. زارع تیموری خاطرنشان کرد: پس از عملیات رها‌سازی فرد حادثه دیده توسط آتش‌نشانان، عوامل اورژانس به معاینات اولیه پزشکی پرداختند که مشخص شد زن 75 ساله در این حادثه جان باخته است. علت بروز این حادثه مرگبار از سوی کارشناسان آتش‌نشانی در دست بررسی است.‌

سقوط تخته سنگ علت آتش سوزی در مارون

گروه حوادث/ حرکت یک تخته سنگ بزرگ بر اثر رانش زمین و سقوط روی خط لوله نفت عامل شکستن لوله در منطقه سرخون و گندمکار شهرستان اردل و ایجاد حریق گسترده در این منطقه بود.
اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری که صبح یکشنبه همزمان با وقوع این حادثه با همراهی جمعی از مسئولان مرتبط با مدیریت بحران، در بازدید میدانی از منطقه مورد نظر، در جلسه مدیریت بحران این شهرستان شرکت کرده بود گفت: این منطقه کوهستانی و صعب‌العبور است و در گذشته رانش زمین در برخی مناطق بخش میانکوه شهرستان اردل رخ داده بود، رانش زمین موجب حرکت یک تکه سنگ و سقوط روی این خط لوله انتقال نفت شده است. حرکت سنگ و قرار گرفتن آن در مجاورت لوله انتقال نفت مارون موجب فشار روی این لوله انتقال و شکستگی آن شده است. وی با اشاره به اینکه از ساعات اولیه وقوع حادثه از سمت استان خوزستان مسیر انتقال سوخت مسدود شد، عنوان کرد: به‌سرعت ماشین‌آلات برای اطفای حریق و مسدود کردن مسیر نفت وارد منطقه شدند اما شکستگی لوله نفت در منطقه سرخون خسارت هایی را به اراضی کشاورزی، شیلات، آب شرب، آب کشاورزی و محیط‌ زیست منطقه وارد کرده است. استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه عوامل خطر ساز در منطقه رفع شده است، گفت: نیروی امدادی نقش مهمی در مناسب‌سازی منطقه و رفع عوامل خطر ساز در منطقه داشتند.

ربودن شریک برای وصول طلب 2 میلیاردی

گروه حوادث/ سه پسر جوان که برای وصول طلب 2 میلیاردی، شریکشان را ربوده بودند، در کمتر از 10 ساعت توسط مأموران پلیس پیشگیری پایتخت بازداشت شدند.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح شنبه 22 آذر مرد میانسالی، به کلانتری ۱۲۳ نیاوران رفت و از ربوده شدن پسرش پژمان در محدوده میدان تجریش خبر داد.
او گفت: صبح امروز پسرم خانه را برای رفتن به مغازه‌اش که واقع در حوالی میدان تجریش است ترک کرد. من تصور می‌کردم پسرم در مغازه‌اش است که ناگهان تلفن همراهم به صدا درآمد. مرد ناشناسی که پشت خط تلفن بود شروع به تهدید کرد و گفت اگر پسرم را زنده می‌خواهم دو میلیارد تومان باید به آنها بدهم. بعد از آن تلفن قطع شد.
بدین ترتیب مأموران کلانتری وارد عمل شده و در بررسی‌های خود دریافتند که پسر ربوده شده با فردی به‌نام حامد اختلاف مالی دارد و حامد نقشه این آدم ربایی را کشیده است. از سویی در ردزنی‌های پلیسی موقعیت گروگان و گروگانگیران درمحدوده اقدسیه تهران شناسایی شد.
مأموران بلافاصله راهی موقعیت مورد نظر شده و با محاصره خودروی متهم که گروگان نیز داخل آن قرار داشت، موفق به آزاد کردن پسر 30 ساله شدند. حامد در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و گفت: من و پژمان در کار خرید و فروش لوازم خانگی هستیم. پژمان چند باری از من و دوستانم پول قرض گرفت اما نه تنها بدهی اش را نمی‌داد بلکه مدام تقاضای پول می‌کرد در نهایت تصمیم به ربودن او گرفتیم تا از این طریق پدر پژمان را تهدید کرده و به پولمان برسیم. او ادامه داد: با دو همدستم که آنها نیز از پژمان طلب داشتند، چند روز پیش این نقشه را کشیدیم. صبح روز حادثه، پژمان را تعقیب کردیم. او سوار اتوبوس شد و به میدان تجریش رفت. بعد در خیابانی خلوت پژمان را به زور سوار خودرویمان کرده و به سمت اقدسیه رفتیم. بعد هم با خانواده‌اش تماس گرفته و درخواست 20 میلیارد ریال برای آزادی او کردیم. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران با اعلام این خبر گفت: مأموران کلانتری نیاوران موفق شدند در کمتر از ۱۰ ساعت پس از آدم ربایی، متهمان این پرونده را دستگیر و مرد گروگان گرفته شده را به آغوش خانواده‌اش بازگردانند.‌

انفجار مرگبار  در سلفچگان

گروه حوادث/ انفجار کوره ذوب فلزات در شهرک صنعتی سلفچگان دو کشته برجا گذاشت. مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در این‌باره گفت: ساعت ۱۲:۱۷ دوشنبه در یک کارخانه صنعتی در شهرک صنعتی سلفچگان یک مورد حادثه انفجار کوره ذوب فلزات به سامانه اورژانس کشور اطلاع داده شد. به محض اعزام نیروهای امدادگر به محل 5 مصدوم این حادثه با اورژانس هوایی منتقل و ۸ مصدوم نیز در محل درمان شدند. چهار مصدوم بدحال نیز از طریق بالگرد به بیمارستان شهید بهشتی قم اعزام شدند. متأسفانه دو نفر نیز جان خود را از دست دادند. علت این حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7517/12/563160/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها