4 دلیل هیجان کاربران برای تراشه جدید کوالکوم


علیرضا احمدی
خبرنگار
کمپانی کوالکوم سرانجام از نسل جدید تراشه‌های تلفن همراه اسنپ دراگون ۸۸۸ رونمایی کرد که نسبت به نمونه ۸۶۵ این تراشه بسیار قوی تر است و می‌تواند در موفقیت گوشی‌های اندرویدی پرچمدار، بسیار تأثیرگذار باشد. این تراشه یک مودم 5G یکپارچه نیز دارد و پیشرفت در هوش مصنوعی و پردازش تصاویر یکی از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. در این گزارش کوتاه نگاهی به قابلیت‌های این تراشه می‌اندازیم.
اجرای سریع تر
تراشه اسنپ دراگون ۸۸۸ حدود ۳۵درصد سریع‌تر از تراشه‌های دیگر عمل می‌کند و می‌تواند عملکرد گرافیک تلفن‌های همراه آینده را بهتر کند. عملاً با گوشی‌های مجهز به این تراشه گیمرها می‌توانند راحت‌تر و با سرعتی بیشتر بازی کنند پس گوشی‌های مجهز به این تراشه یکی از انتخاب‌های اصلی گیمرها خواهد بود.
پردازش بهتر تصاویر
اسنپ دراگون ۸۸۸ گام‌های جدی برای پردازش بهتر تصاویر برداشته است. با کمک این تراشه، گوشی شما می‌تواند همزمان ویدئوی هر سه دوربین گوشی را پردازش کند. با گوشی مجهز به این تراشه می‌توانید به طور همزمان ۳ویدئوی 4K HDR بگیرید که این موضوع برای تصویربردارانی که می‌خواهند از زوایای مختلف یک اتفاق را فیلمبرداری کنند اهمیت زیادی دارد. همچنین این تراشه به گوشی شما این امکان را می‌دهد که از هر سه دوربین آن عکس‌های ۲۸مگاپیکسلی بگیرید و از آن لذت ببرید.
هوش مصنوعی
این تراشه همچنین به کاربر گوشی اجازه می‌دهد با استفاده از هوش مصنوعی و در قالب فوکوس اتومات و... عکس‌های هوشمندانه‌ای بگیرد. با کمک هوش مصنوعی می‌توان بسرعت یک شخصیت را از فیلم دوربین حذف کرد و دیگری را به جای آن قرار داد. پردازش سریع‌تر با هوش مصنوعی میزان مصرف باتری را نیز کمتر می‌کند. انتظار می‌رود هوش مصنوعی در زندگی دیجیتال مردم تأثیر زیادی بگذارد و از پردازش تصاویر گرفته تا دستیارهای صوتی، اسنپ دراگون ۸۸۸ می‌تواند همه کارها را سریع‌تر انجام دهد.
پشتیبانی از 5G
با توجه به توسعه اینترنت نسل پنجم شبکه تلفن همراه، گوشی‌های آینده باید قابلیت پشتیبانی از این فناوری را داشته باشند. گوشی‌های مجهز به این تراشه برخلاف تراشه‌های X55 که باید با اسنپ دراگون ۸۶۵ کار می‌کردند، می‌توانند از 5G پشتیبانی کنند. این بدان معناست که تراشه 888 می‌تواند به سازندگان گوشی‌های آینده کمک کند تا هزینه کمتری صرف ساخت محصولات خود کنند. از سوی دیگر این تراشه‌ها به فضای کمتری نیاز دارند و گوشی‌ها می‌توانند باریک‌تر از نمونه‌های قبلی شوند یا اینکه از باتری‌های بزرگ تری در ساخت آن استفاده شود. همچنین با استفاده از فناوری 5G میزان کمتری انرژی مصرف می‌شود. گفته می‌شود در سال ۲۰۲۲ گوشی‌های X60 می‌توانند از وای فای ۶ و همچنین6E پشتیبانی کنند به این ترتیب توانایی اتصال به آخرین نسخه‌های شبکه وای فای را خواهند داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7517/17/563174/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها