دیگه چه خبر


قطر میانجی ایران و امریکا می‌شود؟

   خبر اول اینکه، روزنامه العرب، نزدیک به عربستان سعودی از تلاش قطر برای میانجیگری بین ایران و امریکا خبر داده است. به گزارش انتخاب، در بخشی از گزارش این روزنامه آمده: قطر تلاش می‌کند تا میانجی شماره یک بین ایالات متحده و تعدادی از دشمنان سیاسی آن در خاورمیانه باشد، بویژه آنکه زمان روی کار آمدن بایدن و گشوده شدن باب مذاکره وی با ایران نزدیک بوده و احتمالاً قطر امیدوار است تا بتواند جای عمان را در وساطت بین واشنگتن و تهران بگیرد، اما فرصت‌های موفقیت وی اندک است. در ادامه این مطلب آمده: دوحه خود را جایگزین طبیعی نقش عمان در مسأله مذاکره امریکا با ایران در پرونده هسته‌ای می‌داند و معتقد است که به صلح‌ نزدیکتر است، این در حالی است که قطعاً قطر با مخالفت عربستان با دخالت در مسأله‌ای که برای ریاض اهمیت زیادی دارد مواجه می‌شود. نویسنده افزود: تنها چند روز پس از ترور سردار سلیمانی توسط امریکا، پس از آنکه احتمالات شعله‌ور شدن جنگی بین ایران و ایالات متحده بالا گرفت، امیر قطر به تهران سفر کرد. تحلیلگران این سفر را دلیل فایده قطر برای ایالات متحده می‌دانند و معتقدند که سفر امیر قطر به تهران براساس درخواست ایالات متحده و با هدف توصیه به ایران برای خویشتنداری صورت گرفته است.

ادعای سایبری صهیونیست‌ها علیه ایران

  خبر دیگر اینکه، در پی حمله سایبری گسترده اخیر به چندین شرکت صهیونیستی رسانه‌های این رژیم ادعا کرده‌اند که احتمالاً ایران پشت این حملات قرار داشته است. به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، بیش از 40 شرکت صهیونیستی در ماه جاری (میلادی) هدف حمله سایبری و اطلاعاتی قرار گرفته‌اند که این ماجرا پس از گزارش آن توسط شرکت اوریان (یکی از شرکت‌های بزرگ خدمات لجستیک رژیم صهیونیستی) به بازار بورس تل‌آویو علنی شده است. این روزنامه صهیونیستی در ادامه مدعی شد که گزارشات حاکی از دست داشتن ایران در این حمله و همچنین دست‌کم پنج حمله سایبری دیگر در سال 2020 است که زیرساخت‌های اسرائیل را شامل می‌شود.

9 سال حبس برای یک تبعه ایرانی – انگلیسی

  شنیدیم که، خبرگزاری تسنیم خبر داده که کامیل (محمد) احمدی عنصر دو تابعیتی ایرانی - انگلیسی که در پوشش پژوهشگر مسائل اجتماعی در کشور فعال بود، با حکم بدوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به 9 سال حبس و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 600 هزار یورو محکوم شد. احمدی، متهم به تحصیل مال نامشروع حاصل از همکاری و اجرای پروژه‌های مؤسسات برانداز در کشور است. به نوشته این خبرگزاری، احمدی متهم به همکاری با مؤسسه «هیفوس» در موضوعات زنان و کودکان، تلاش برای اعمال نفوذ در تهیه و تصویب طرح «افزایش سن ازدواج» با همراهی 2 نفر از نمایندگان زن سابق مجلس، ارتباط و همکاری با سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی در راستای اجرای پروژه بالا بردن سن ازدواج در ایران و ترویج و حمایت از همجنسگرایی، همکاری و ارتباط با رسانه‌های معاند و بیگانه و ارسال گزارش خلاف واقع به گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران است.

دبیرکل مؤتلفه:
مردم به نظامی‌ها و اطلاعاتی‌ها رأی نداده‌اند

  دست آخر اینکه،  دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در نشست خبری از احتمال معرفی نامزد حزبی برای انتخابات 1400 خبر داد. به گزارش ایسنا، اسدالله بادامچیان با اشاره به اینکه حزب مؤتلفه آمادگی دارد با دولت منتخب مردم در ۱۴۰۰ همراهی کند، گفت: البته احتمال معرفی نامزد از سوی حزب زیاد است، زیرا معتقدیم دولت حزبی موفق‌تر از دولت شخصی است. بادامچیان درباره ورود نظامیان به انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه، نظامیان باید برای حضور در عرصه سیاسی از فرمانده کل قوا اجازه بگیرند و نامزدی نظامیان که بازنشسته شده باشند، منع قانونی ندارد، افزود: در این چند سال مردم به دو گروه رأی نداده‌اند به کسانی که در وزارت اطلاعات بودند و افراد نظامی. نگاه ما در مؤتلفه این است که کدام نامزد اصلح است و ما نگاه نظامی یا غیرنظامی نداریم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7517/3/563220/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها