در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد

شهید فخری زاده در هر برگش هزاران حرف نهفته است



گروه فرهنگی/ سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه 23 آذر به منزل دکتر «محسن فخری‌زاده» رفت و با خانواده این شهید دیدار کرد. همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاندار قزوین صبح روز 24 آذرماه تفاهمنامه همکاری‌های مشترک فرهنگی، هنری و رسانه‌ای میان این وزارتخانه و استانداری قزوین را امضا کردند.

شهید فخری‌زاده همزمان از دو فضیلت علم و شهادت بهره برد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منزل شهید دفاعی و هسته‌ای دکتر «محسن فخری‌زاده» با خانواده این شهید دیدار کرد و گفت: این شهید والامقام از دو فضیلت علم و شهادت برخوردار بود.
او گفت: «در معارف دینی علم از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. اما ارزش دیگری که در دین اسلام به آن اشاره شده است فضیلت شهادت است، این دو در حوزه معرفت اجتماعی یک زایندگی خاصی ایجاد می‌کند؛ همچون شهید فخری‌زاده.»  صالحی در این دیدار با بیان اینکه شهادت این شهید بزرگوار موجب تأثر شدید شد، اظهار کرد: «در معارف دینی اسلام، علم از ارزش بسیار زیادی برخوردار است. اما ارزش دیگری که در دین ما به آن اشاره شده است فضیلت شهادت است که به تعبیر پیامبر(ص) که می‌فرمایند«فَوقَ کل ذی بِرّ بِرّحَتّی یقتَلُ الرَّجُلُ فِی سَبیلِ‌اللَّه»، قله کارهای نیکو است که هیچ چیز با آن برابری نمی‌کند.»
او خطاب به خانواده فخری‌زاده افزود: «قبل از شهادت ایشان، عموم مردم کمتر ایشان را می‌شناختند اما الان کسانی که با این شهید در ارتباط بودند وقتی از او سخن می‌گویند، متوجه ارزش‌های اخلاقی بسیار زیاد وی می‌شوند به نحوی که در هر برگش هزاران حرف نهفته است اما دریغ و افسوس که حضور مادی ایشان از ما گرفته شده است. البته شهادت شهدا یک حیات جدید است. رشته‌های دانش و فناوری بسیار گسترده است وشهید فخری‌زاده در رشته‌های متنوع علمی و فنی فعال بودند. تنوع کار خلاقانه، هنر و تبحر خاصی می‌خواهد و این که در این تنوع کاری هر کدام را به نقطه‌ای رساندن توانایی ویژه‌ای را می‌طلبد که ایشان از آن بهره‌مند بود. روح آن شهید که اکنون زنده‌تر از گذشته است بیشتر از گذشته به باور مردم کمک خواهد کرد.»
وزیر فرهنگ خطاب به همسر شهید فخری‌زاده گفت: «سخنان شما پس از شهادت ایشان و استقامت و پایداری‌تان در مقاومت اجتماعی بسیار مؤثر بود و نشان داد راه شهدای کربلا و حضرت زینب کبری(س) همچنان پایدار است و جوشش این راه در پایداری پیروان ایشان جریان دارد.»

‌ استان قزوین در حوزه‌های مختلف فرهنگی و تاریخی جایگاه ویژه‌ای دارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با استاندار قزوین و پیش از امضای این تفاهمنامه گفت:«استان قزوین در حوزه‌های مختلف فرهنگی و تاریخی جایگاه ویژه‌ای دارد و به‌عنوان یک قطب فرهنگی و هنری به شمار می‌آید. در حوزه‌های مختلف شاهدیم که استان قزوین دارای مفاخر و شخصیت‌های فرهنگی و علمی برجسته در ادوار مختلف تاریخی است.»
صالحی ادامه داد: «استان قزوین در فضای میراث تاریخی و فرهنگی کشور چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ آثار به جا مانده کم نظیر است. این استان پایگاه خوشنویسی جهان اسلام است و در حوزه‌های مختلف مانند نگارگری، موسیقی، ادبیات، شعر و... ممتاز و متمایز است.» اوافزود: «با امضای تفاهمنامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری قزوین فرصتی برای ادامه اتفاقات خوب در حوزه‌های فرهنگی و هنری در این استان ایجاد می‌شود و این تفاهمنامه نقشه راهی برای اقدامات فرهنگی و هنری خواهد بود.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: «بعد از امضای تفاهمنامه توجه به اجرایی شدن مفاد آن ضروری است و باید نسبت به تحقق موضوعات آن توجه داشت تا چشم‌انداز آینده قابل اعتناتر و قابل اتکاتر باشد. بنابراین با توجه به اهتمام استاندار این استان می‌توان افقی ایجاد کرد تا بتوان به تعهدات این تفاهمنامه عمل کرد.»‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7517/19/563232/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها